1830 Railways & Robber Barons
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-7 |
Zalecany wiek | od 14 lat |
Czas zabawy | powyżej 180 minut |
Projektant | Francis Tresham |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla wymagających graczy |
Opis
Jest początek "Ery Kolei Żelaznej" w Ameryce. Jesteś bogatym inwestorem i spekulantem zakładając się, że nowa technologia zrewolucjonizuje transport. Handel nie będzie już zależny od sieci dróg z koleinami oraz wolnych kanałów. Zamiast tego, towary będą przewożone po szynach, ciągnięte przez szybkie i silne "Żelazne Konie". 1830 jest grą o inwestycji kolejowych od lat 1830 do chwili obecnej. Gracze stają się akcjonariuszami pierwszych amerykańskich korporacji kolejowych. Ponieważ największy udziałowiec zostanie prezydentem, rywalizuj o kontrolę najsilniejszych firm.
Jako Prezydent kompanii kolejowej generujesz przychody poprzez budowanie torów, kupowanie pociągów i przewożenie towarów niezważając na potrzeby akcjonariuszy. W międzyczasie grasz na giełdzie inwestując w kwitnące przedsiębiorstwa w celu osiągnięcia sowitej dywidendy. Możesz spróbować kupić akcje korporacji, które rosną na wartości, i kiedy cena będzie wysoka, sprzedać przed spadkiem cen akcji.
Tak więc przygotuj się, aby zostać kolejowym Baronem. Rozpocznij inwestowanie i budowanie. Zostań pierwszym wielkim amerykańskim potentatem kolejowym!
Warto zobaczyć: | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
M
Do plusów gry zaliczam: + brutalność rozgrywki, możliwości blokowania graczy i tworzenia wręcz łamigłówek logicznych przy pomocy torów. + mechanizm manipulowania cenami akcji na giełdzie. Daje ogromne możliwości, a warto dodać, że można się nawet bawić w celowe obniżanie wartości akcji żeby spółka była poza limitem certyfikatów. + wielką swobodę i możliwości jakie daje silnik gry. Możemy w tej grze zrobić właściwie wszystko! + zróżnicowanie spółek i niesymetryczna plansza. Jedynymi minusami, które mi przychodzą na myśl są: czas rozgrywki (aczkolwiek można go modyfikować wielkością banku) i papierowe pieniądze, które koniecznie trzeba wymienić na żetony pokerowe.
vtrs
Król jest tylko jeden :) Gra legenda, w pełni zasłużenie nosi status pozycji kultowej. Jest niszowa, długa, ale niech nikogo to nie odwodzi od spróbowania weń zagrać choćby połowę pełnej partii. Warto dać szansę. Zasady są wbrew pozorom dość proste. Ceny 18-stek są niestety jakie są (a jakość wydania też bez szału), ale rozgrywka to po stokroć wynagradza.