Antike II (edycja angielska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 3-6 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Autor | Mac Gerdts |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | brak tekstu |
Opis
Antike II jest pełną wyzwań grą strategiczną o rozwoju i rywalizacji w czasach starożytnych cywilizacji. Starożytne nacje zakładają miasta, wznoszą świątynie, żeglują po przez morza i zgłębiają nowe dziedziny nauki. Ich legiony i galery docierają do nowych ziem w celu powiększenia swoich terytoriów i obrony przed wrogami. Gracze mogą wybierać spośród dwóch dostępnych scenariuszów, do każdego z nich przeznaczona jest osobna mapa.
W Antike II Mac Gerdts wprowadził kilka zmian w porównaniu do pierwowzoru z 2005 roku. Obecnie gracze będą mieli do dyspozycji żetony miast, umożliwiające wybór produkowanych przez nowo zakładane miasta surowców. Zakup jednostek militarnych będzie droższy, a zasady podboju miast zostały uproszczone. Rozwój naukowy również został zmieniony. Do gry wprowadzono neutralne świątynie, umożliwiające zdobywanie punktów z akcji militarnych bez konieczności walki z innymi graczami. Wygląd dołączonych do gry map też jest odświeżony, a nowa karta „Bellona” ma zapewnić redukcję przewagi wynikającej z bycia pierwszym graczem.
Warto zobaczyć: | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Zbigniew Rzepiejewski
Bardzo dobra gra strategiczna. Mechanika gry jest prosta. Występuje tutaj tzw. rondel Maca Gerdtsa, czyli koło w tym przypadku podzielone na osiem części, a do każdej z nich przypisana jest jakaś akcja. Pierwszą akcję rozpoczynamy gdziekolwiek na rondlu, następną do trzech części rondla wykonujemy za darmo.Za dalsze akcje na rondlu musimy zapłacić. Gracz wykonuje jedną akcję. Początek gry jest trochę leniwy, musimy najpierw rozwinąć się ekonomicznie, zdobyć odpowiednią ilość surowców i wybudować(podbić) kilka miast innych nacji, które będą nam te surowce przynosić. Ciągle mamy wrażenie, że surowców jest za mało, a potrzeby wciąż większe. Ścigamy się w podbijaniu coraz to nowych miast, aby zdobywać coraz więcej surowców i monet, bo zdobywanie kolejnych miast, to też jedna z dróg do zwycięstwa. Ale biada temu, kto zaniedba militarną stronę, gry, czyli produkcję legionów i galer, w celu obrony zdobytych miast, ponieważ na mapie robi się coraz ciaśniej i zaczyna się ostra walka o nowe terytoria. Gracz nie może zaniedbać również zdobywania kolejnych usprawnień, które przynoszą mu konkretne bonusy, ale też przybliżają go do zwycięstwa. To bardzo dobra, pozbawiona losowości strategiczna gra cywilizacyjna o szalenie prostych zasadach.Jest też na tyle skomplikowana (pod względem taktyki), że zadowoli wymagających graczy. Dużym plusem jest dwustronna plansza. Bo nie jest to tylko inny fragment mapy, ale trochę inny, bardziej urozmaicony element strategii. Bardzo mocno polecam!!!