Commands & Colors: Ancients (7th printing)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2 osoby
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 60-90 minut
Autor Richard Borg
Wydanie angielskie
Instrukcja angielska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Zależność językowa średnio tekstu, jeden z graczy powinien znać język
Dostępność: niedostępny
Cena: 279,90 zł 279.90
ilość szt.
Zyskujesz 55 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 5
Wydawca: GMT Games
Kod produktu: 817054010073

Opis

Commands & Colors: Ancients allows you to re-fight epic battles of the ancient world. Here the focus is on the two rivals for power in the Western Mediterranean – Carthage and Rome. Will you, as Hannibal, triumph over larger Roman armies; or as Scipio Africanus, will you beat Hannibal with newer tactics of your own?

Units in both armies can only move and fight when ordered. The command playing cards supply those orders, providing an element of luck that creates a fog of war and presents players with both challenges and opportunities. You must maximize your opportunities by playing your command cards judiciously. How well you handle the diverse units, their weapons, and the terrain, will determine victory.

Commands & Colors: Ancients contains the battles of Akragas, Crimissos River, Ticinus River, Lake Trasimenus, Cannae, Dertosa, Castulo, Baecula, Ilipa, and Zama.

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 1 Battlefield Game Map (Not mounted version but cardboard paper)
  • 45 Double-Sided Terrain Tiles
  • 60 Command Cards
  • 7 Battle Dice
  • 2 Player Reference cards
  • 1 Rule Book
  • 1 Scenario Book
  • 345 Blocks:
    • 220 Small Gray and Brown Blocks
    • 16 Small Black Blocks
    • 81 Medium Gray and Brown Blocks
    • 12 Large Gray and Brown Blocks
    • 16 Rectangular Gray and Brown Blocks
  • Assembly Items:
    • 5 Block and Dice Label Sheets

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (2)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

26 maja 2015

Commands & Colors: Ancients jest grą wojenną w której starcia między armiami toczone są na mapie z heksami. Oddziały, którymi operujemy składają się z drewnianych specjalnie oznakowanych bloczków; wszystko bardzo fajnie i przejrzyście prezentuje się na mapie. Mechanizm gry to kombinacja kart (wydawane rozkazy) i kości d6 (liczenie strat). Zasady na tyle klarowne i czytelne, że nie sprawiają większych problemów w trakcie grania. W CC:A grałem zarówno z osobami dorosłymi, jak i gram z moim 9-letnim synem ( w tym czasie mój młodszy 7-letni syn przygląda się z zaciekawieniem; powoli zaczyna również uczyć się tej gry). Gra oferuje spore możliwości i kombinacje rozgrywania konkretnych scenariuszy bitewnych; cechuje się niesamowitą grywalnością. Polecam ją każdemu.

27 października 2020

Wielu mówi, że za prosta. Że nie oddaje realiów epoki. Że modyfikatory nie takie. Że przecież ta bitwa tak nie wyglądała w rzeczywistości... I w sumie mają rację, ale gdzie w takim razie szukać gier, w których znajdziemy wszystkie te rzeczy? Prawdopodobnie ich nie ma i nie będzie, bo wszystkie opierają się na pewnym modelu matematycznym, który w takim czy innym zakresie jest policzalny i definiowalny (w przeciwnym razie nie dałoby się w żadną grę zagrać, chyba że starożytny erpeg :) ). Cały system był, jest i pewnie jeszcze długo będzie - co tylko świadczy o jego popularności - prosty, przejrzysty i przystępny. Nie musi być jednocześnie synonimem gry wyłącznie dla dzieci i ich strudzonych pracą rodziców, a w takim kontekście najczęściej się przewija. Jeśli ktoś wam mówi, że to jest gra zbyt banalna i odrealniona, a przy tym porównuje ją do gier euro (sic!), to powiedzcie mu: w euro to ty byś w końcu mógł choć raz zagrać. :) Ponadto, pomimo iż gracze losują karty, których nie pokazują przeciwnikowi, można w C&C spokojnie grać solo, starając się prowadzić obie strony najlepiej jak się da. Mało jest gier (około)wojennych, które w jednym pudełku - pudle raczej - kryją tyle frajdy, biorąc w nawias wszelkie realia i tym podobne. Jest szybko, jest intensywnie, są emocje i chęć odegrania się. Czyż nie jest to jednym z głównych powodów, dla którego w ogóle zasiadamy do stołu? :)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium