Die Burgen von Burgund (Zamki Burgundii)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-4
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 90-120 minut
Autor Stefan Feld
Wydanie międzynarodowe
Instrukcja polska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: u dostawcy
Wysyłka w: (wysyłka do 3-5 dni)
Cena: 129,90 zł 129.90
quantity szt.
Zyskujesz 25 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.79
Wydawca: Alea

Opis

Dolina Loary w XV wieku. Gracze wcielając się w role wpływowych książąt starają się powiększać swoje wpływy i bogactwa poprzez handel i budowę. Dwie kości wyznaczają dostępne opcje akcji ale to gracze zawsze dokonują ostatecznych wyborów. Czy to przez handel lub hodowlę zwierząt, budowanie miasta czy odkrycia naukowe, wiele dróg prowadzi graczy do dobrobytu i sławy!

Wiele sposobów na zdobywanie punktów zwycięstwa w tej grze o budowaniu wymaga przemyślanych ruchów runda po rundzie oraz planowania z wyprzedzeniem. Dzięki różnym posiadłościom gra pozostaje wyzwaniem dla graczy przez długi czas ponieważ żadne dwie partie nie są takie same. Zwycięzcą jest gracz z największą ilością punktów zwycięstwa na końcu gry.

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
 
  • instrukcja
  • 6 plansz graczy
  • 4 arkusze żetonów (56 budynków, 42 towary, 28 zwierząt, 26 statków i 16 zamków)
  • 9 kostek
  • 8 drewnianych znaczników
  • instrukcje

 


Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (18)

14 lutego 2013

Feld w najlepszym wydaniu (no dobrze, wydanie akurat mogłoby być ciut lepsze). Gra gdzie główną mechaniką stanowi "zarządzanie kośćmi", za które kupujemy, budujemy, hodujemy, kombinujemy i rzeźbimy jak się da, żeby nasze "królestwo" miodem i mlekiem płynęło i punktami zwycięstwa wynagrodziło. Gra fenomenalna na 2 osoby, równie dobra, choć nieco mniej przewidywalna na 3 lub 4. Olbrzymia regrywalność dzięki zróżnicowanym planszom graczy i zmiennym żetonom podczas rozgrywki. Gra, w której zakochała się moja żona i odpuścić nie chce, a to najlepsza rekomendacja. Nic tylko kupować, kombinować i grać.

2 maja 2013

Najlepsza z brzydkich gier ... Gra co do zasad jest nie dużo bardziej skomplikowana niż Carcasonne, ale za to mamy kilkadziesiąt rodzajów budynków i ulepszeń, których wzajemne interakcje stanowią o głębi gry. Gra co do mechaniki dostaje 10/10 - świetna eurogra, gdzie każda tura daje szansę na zdobycie punktów, sytuacja zmienia się jak w kalejdoskopie a emocje trwają do samego końca. Jest rzucanie kostkami, ale to tylko przyjemna czynność, bo nie ma rzutów których nie moglibyśmy przekuć w sensowne akcje... Wykonanie jest natomiast dość nieciekawe - bladopastelowe kolory, małe płytki z nienajgrubszej tektury, plansze gracza też proszące o zafoliowanie Pudełko z całkiem praktyczną wypraską... Jeśli kogoś nie zrażą braki estetyczne to dostanie świetną grę - doskonale chodzącą również na 2 osoby...

28 listopada 2013

Świetna (daję 5/5!), według wielu najlepsza, gra będące ostatnio na topie Stefana Felda. Idealne euro: dość przystępne do przyswojenia reguły, niezwykle ciekawe i innowacyjne użycie kości, łamiące stereotyp, że kości wprowadzają losowość. W grze rozbudowujemy swoją posiadłość, ale klimatu za wiele tu nie uświadczymy. W zamian otzymujemy doskonale zaprojektowaną, zbalansowaną grę strategiczną. Mamy tylko dwie akcje w kolejce, a chcielibysmy zrobić tyle rzeczy... I to świadczy, że gra jest wspaniała, do tego niesamowicie regrywalna. Jedyny minus to lekko budżetowe wykonanie.

8 stycznia 2014

Ogromna 10. Za to, że jest to gra maksymalnie optymalizacyjna. Że plany, planami ale i tak nie da się zrobić wszystkiego. Za regrywalność - różne plansze, różne pozycje startowe, zróżnicowany układ kafelków. Polecam dla każdego. Ogromny plus za fakt, że podoba się kobietom.

10 maja 2014

Gra mogłaby być lepiej wydana i czasem (szczególnie na 4 osoby) potrafi być ciut za długa. Ale to chyba jej jedyne wady. To już klasyczna gra Euro z mechaniką kostek. Bardzo gorąco polecam wszelkim miłośnikom tego typu gier. Jeśli chcemy rozpocząć przygodę z Feldem ten tytuł jest świetnym początkiem. Świetna gra optymalizacyjna, ja osobiście uwielbiam aspekt zarządzania ryzykiem kości i wiele zbalansowanych dróg do zwycięstwa.

13 maja 2014

Bardzo dobra gra - daje wiele możliwości bez konieczności ciężkiej analizy, może zatem stanowić ciekawe wyzwanie dla wyjadaczy lub stać się średnio zaawansowaną rozrywką rodzinno-towarzyską. Dodatkowe plansze urozmaicają grę, bo skutecznie przeciwdziałają rutynowym zagraniom.

15 października 2014

Najbardziej znana i lubiana gra Stefana Felda. Sukces gry kryje się w prostej głównej mechanice, która jednocześnie oferuje spore możliwości. Nie jest to gra ani ciężka, ani skomplikowana, ale jednocześnie na tyle interesująca żeby przyciągnąć do stołu zarówno początkujących jak i zaawansowanych graczy.

4 marca 2015

Bardzo przyjemny tytuł. Bardzo dobrze zbalansowana gra. Równie dobrze wyskalowana dla każdej ilosci graczy. jedyny mankament to kolystyka żetonów-mi osobiście trochę przeszkadza. Mogłyby być bardziej "matowe",bardziej kontrastujące ze sobą. Jeśli chodzi o tematyke-klimat to powiązanie z nazwą gry dość luźne. Krótki opis gry. Rzucasz 2 kośćmi. Wyniki przeznaczasz na akcje z poszczególnych pól. Dostępne akcje(ogólnie)zbierz z planszy na tor mozliwych do budowy budynków lub zdejmij z toru budynków i umieść na planszy. Interakcja poszczególnych kafelków(różne budynki przynoszą różne bonusy). Możliwość zmieniania wyniku rzutu kostką trochę niweluje losowość Współczynnik jakość do ceny mógłby być lepszy. Całkowita ocena 9/10.

12 kwietnia 2015

Jeśli ktoś nie boi się podejmowania decyzji, lubi myśleć i nie odrzuca go brak klimatu w grach, to ta gra jest dla niego. Typowa eurogra z kostkami, w której nie chodzi o to, by było romantycznie, klimatycznie, ale chodzi o zdobywanie punktów i nic więcej. Ot po prostu gra Stefana Felda. Ma wszystko to, co w suchym klimacie kostek, płytek, cyfr i tabel daje przyjemność. Świetny mechanizm. Mimo wykorzystania kości wygrywa nie ten, kto ma szczęście w rzutach, ale ten, kto przyjął najlepszą strategię, najlepiej dostosowywał ją następnie do zmieniających się okoliczności i zwracał uwagę na działania współgraczy. Ustalona z góry ilość rund (25) i co najmniej 50 akcji do wykonania (zwykle więcej z uwagi na wiele bonusów) musi zająć trochę czasu, zwłaszcza w pierwszych rozgrywkach, gdy gra jest poznawana. Później idzie już znacznie sprawniej, choć rozgrywki 4-osobowej dla osób nie lubiących siedzieć przy stole ponad 1,5 godziny nie polecam. Pochwalić muszę doskonały opis plansz, szczególnie planszy gracza, gdzie oznaczone jest niemal wszystko. Już po jednorazowym wyjaśnieniu stosowanych ikon "żółtodzioby" rozumieją, o co chodzi w konkretnych akcjach, co one dają (oczywiście muszą jeszcze w praktyce poznać, czy opłaca się z tych akcji korzystać, ale to już co innego).

2 maja 2015

Bardzo regrywalna i przyjemna gra. Najczęściej do rozgrywek 2 osobowych u nas służy. Mimo wielu rozgrywek gra się nie znudziła. Nie jest to bardzo losowa gra, gdyż z każdym ruchem możemy coś zrobić, a jak już bardzo nam nie przypasuje to bierzemy modyfikatory wyniku, które potem pozwalają uniknąć takich sytuacji. Mimo prostych zasad każdy ruch to sporo możliwości, które komplikują rozgrywkę i nie pozwalają się nudzić.

25 sierpnia 2015

Poznałem Zamki Burgundii kilka lat temu i od samego początku aż do dzisiaj jestem pod wrażeniem jaka ta gra jest fantastyczna. Pomysł z wykorzystaniem kości do wyboru akcji świetny i doskonale zaimplementowany. Uwielbiam Zamki za to, że można w 2 osoby po ograniu zagrać w 40 minut, a po skończonej partii człowiek ma wrażenie, że zagrał w 3-godzinnego mózgożernego molocha. Gra jest stosunkowo prosta, ale wymaga zapamiętania co oznaczają wszystkie kafelki (których jest niemało - kilka podstawowych, kilka rodzajów budynków i mnóstwo żetonów bonusowych), a żeby je pamiętać, trzeba grać regularnie, inaczej trzeba zaglądać do instrukcji co dany kafelek oznacza. Na szczęście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby grać regularnie, bo gra się nie nudzi, można wykorzystywać inne plansze, próbować różnych strategii. Na minus niezachęcające wydanie - kafelki mogłyby być większe i grubsze, kolory poprawione no i wszystkie ikony i rysunki są takie malutkie - czasami trudno je rozróżnić. Przyjemność z rozgrywki i regrywalność za to są nieporównywalne. Definitywnie, jedna z najlepszych gier Stefana Felda.

29 września 2015

Za nami ok. 80-90 rozgrywek we 2 osoby (mamy dodatkowe plansze)i nadal do niej wracamy. Gra płynie i mimo wielu decyzji do podjęcia 40 minutowa rozgrywka to dla nas czas relaksu :)Jasne zasady, duża regrywalność dzięki różnym planszom gracza i losowo dochodzącym kaflom, dobrze napisana instrukcja, super działa na 2 osoby... a wydanie cóż - idzie się przyzwyczaić

3 listopada 2015

Genialna gra Stefna Felda. Póki co nasz numer jeden z jego całej kariery. Świetne budowanie królestwa, wiele dróg po punkty, element wyścigu po najlepsze kafle. Przyjemna grafika. Aczkolwiek jedynie plansze gracza cieniutkie. Geniusz!

3 stycznia 2016

Bardzo dobra gra, wymagająca planowania. Polecam

10 lutego 2016

Jedna z moich ulubionych gier ever! Najlepsza gra Felda w mojej ocenie. W grze występują kostki wprowadzające element losowy, ale wiele zasad pozwala nam wpływać w znacznym stopniu na wynik rzutów. Zasady są proste, ale gra wymaga skupienia i myślenia. Każdy ruch może nas przybliżyć lub oddalić od zwycięstwa. A dróg do niego jest wiele, co sprawia, że tak chętnie wracam do Zamków! Różne plansze graczy sprawiają, że rozgrywki są urozmaicone, a gra nie nudzi się.

10 marca 2016

Gra nie bez powodu znajduje się w pierwszej 10 najlepszych gier na boardgamesgeek. Bardzo proste zasady pozwalający od razu wejść w grę. Każdy gracz do dyspozycji posiada dwie kostki na turę, z których wyników może wykonywać akcje. Niby mało, ale możliwości od groma. Można kupować lokacje, budować, sprzedawać towar, kupować robotników, itp. Pomimo kostek element losowości został mocno zminimalizowany przez wspomnianych wcześniej robotników, którzy mogą modyfikować wyniki. Również niektóre budynki/wynalazki mają możliwość wpływania na wynik kości. Nie ma jednej drogi zwycięstwa i stale trzeba kontrolować to co dzieje się na stole dopasowując swoją strategię. Grę mocno polecam. To jedna z pozycji "easy to learn hard to master". :D

10 marca 2017

Znakomita gra, obok Trajana stawiam ją na piedestale jeśli chodzi o twórczość Stefana Felda. Bardzo ciekawe użycie kostek w grze, nie są premiowane najwyższe rzuty, a konkretne. Mocno taktyczna, świetnie się skaluje, daje mnóstwo satysfakcji - nigdy nie odmówię zagrania. Jedna z lepszych gier, jakie w życiu poznałem.

11 marca 2017

OCENA 4/5 : Die Burgen von Burgund - polega na realizacji długotrwałej strategii (wybieram obszary, w których się specjalizuję i optymalizuję zdobywanie punktów). Plusy gry : - krótki czas oczekiwania na nową turę, - duża ilość kombinacji, - zróżnicowane plansze graczy zwiększają regrywalność, - zmienna i emocjonująca sytuacja taktyczna. Minusy gry : - duża ilość możliwości do wyboru czasem paraliżuje, - gra nieodpowiednia dla zwolenników klimatu, - kłopotliwa kolorystyka niektórych kafelków. Zmienność sytuacji na planszy i spora liczba strategii (zwłaszcza w połączeniu z dodatkowymi planszami zawartymi w pudełku) sprawiają, że gra wyróżnia się na tle innych średnio-ciężkich euro gier. Dobry produkt.

do góry
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl