Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy

Podstawowe informacje

Liczba graczy 1-4
Zalecany wiek od 10 lat
Czas zabawy ok. 60-90 minut
Projektant Elliott Hendriks
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla początkujących
Dostępność: niedostępny
Cena: 119,90 zł 119.90
ilość szt.
Zyskujesz 23 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.5
Wydawca: Portal Games
Kod produktu: 2584

Opis

Jest rok 1729, Francja przed rewolucją, arystokracja wciąż trzyma w ręku władzę i potęgę. Jesteś zamożnym, wykształconym człowiekiem, dużo podróżujesz i widzisz, że nadchodzą zmiany, że szykuje się nowy czas, czas, na który twój ród musi się dobrze przygotować. Znajdź nowych sojuszników. Przyłącz do siebie pomniejsze rodziny i wykorzystaj ich potencjał, by wzmocnić ród. Aranżuj właściwe małżeństwa, zdobądź wpływy na dworze, posiądź tytuły, zbuduj pałace i majątek… Przygotuj rodzinę na ciężkie czasy, zapewnij jej bezpieczeństwo podczas sztormu, który dostrzegasz na horyzoncie…

Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy pozwala graczom zbudować potężną dynastię w XVIII-wiecznej Francji. Poprzez trzy kolejne generacje gracze będą – wcielając się w rolę patrona rodu – budowali koneksje pomiędzy rodzinami, zwiększali swoją zamożność i prestiż, włączali do swojej rodziny najcenniejszych arystokratów, zarówno z Francji jak i z innych krajów.

Dziedzictwo to nieskończone możliwości. Za każdym razem tworzymy historię naszego rodu, zawsze inną, niezwykłą, tworzymy relacje pomiędzy rodzicami, dziećmi, pomiędzy kuzynostwem, wujami, ciotkami… Wciaż szukamy odpowiedniej partii dla naszej córki czy syna, wybieramy pomiędzy osobami, które mogą zapewnić naszej rodzinie unikalne zdolności, zwiększyć naszą majętność czy prestiż. To nieustanne wybory i decyzje, w jakim kierunku rozwinie się nasz ród.

W grze – znanej wcześniej jako Nobles of Paris, zwycięzcy konkursu Ducosim Spelontwerp na najlepszy prototyp – znajdziecie 75 kart małżonków z unikalnymi zdolnościami, ponad 20 sekretnych misji, 9 tytułów, 9 zasług dla społeczności i wiele innych. Wszystko to łączy się w prawdziwie klimatyczną grę karcianą o olbrzymiej regrywalności i z wieloma różnorodnymi drogami do zwycięstwa.

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • plansza
  • 4 plansze graczy
  • 23 drewniane piony
  • 13 drewnianych znaczników
  • 75 kart znajomych
  • 88 kart dzieci
  • 7 kart przedsiębiorstw
  • 7 kart pałaców
  • 9 kart filantropii
  • 9 kart tytułów
  • 4 karty głowy rodziny
  • 15 kart misji
  • 23 karty złota
  • 1 karta pierwszego gracza
  • 15 kart wskazówek
  • 6 kart patronów

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (7)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

26 września 2013

"Dziedzictwo" zaskoczyło mnie kilka razy. Po pierwsze okładka zapowiadała mroczną historię rodem z powieści płaszcza i szpady, a po opublikowaniu grafik z gry okazało się że to raczej karykatura brazylijskiego serialu gdzie tabuny kawalerów rywalizują o względy stada dzierlatek. Po drugie Porta przyzwyczaił nas do gier złożonych, często mrocznych i osadzonych w "trudnych czasach" ( tu najazd umarłych, tam apokalipsa, w najlepszym przypadku kanibale). Ale nic to. Wydawca ma dobre pomysły na marketing a oprawa graficzna, choć zaskakująca jest naprawdę smakowita - trudno się nie uśmiechnąć oglądając kilkadziesiąt sylwetek znajomych. Nie rozpisując się za bardzo o zasadach można stwierdzić, że jest to worker placement ( czy raczej swatka placement) w którym budujemy rodzinę, żeniąc kolejne generacje (konkretnie IV) dzieci i mnożąc bogactwo i szacunek dla naszego rodu. Jeśli powiem że poszczególne akcje to małżeństwo, potomstwo, zakup tytułu, zakup pałacu , przywołanie położnej , to widać że gra ma raczej intuicyjny charakter po jednokrotnej lekturze instrukcji każdy może spróbować swoich sił jako głowa rodu. Dziedzictwo to zabawa o niedużym stopniu komplikacji mechanicznych , która dzięki klimatowi i przystępnemu tematowi jest świetną jest propozycją na grę "nomen omen" rodzinną . Kąśliwe uwagi i docinki o nosie teściowej - mile wskazane...

23 listopada 2013

Oczekiwania miałem ogromne. Pomysł gry w której "buduje się" i rozwija swoją rodzinę wydawał się wspaniały. Sama gra natomiast jest... przeciętna. Dobra, ale bez szału. Bardzo klimatyczna jest szata graficzna - wbrew początkowym obawom idealnie pasuje do gry. Ale sam przebieg gry (przynajmniej w tych rozgrywkach w których uczestniczyłem) to raczej chaos i bardzo ograniczone możliwości wyboru. Być może jeśli wyjdą dodatki i pula kart będzie wieksza zrobi się ciekawiej. Ale też jakoś specjalnie źle nie jest.

23 lipca 2014

Gra do której na początku nie byłem przekonany, i w zasadzie za każdym razem jak mam w nią grać to dalej nie jestem przekonany :) ale kiedy już rozpocznie się wyścig o potomków to okazuje się że ta gra ma w sobie potencjał. Niby każdy gra sam, układając własne drzewko, ale wybór znajomych i kandydatów na mężów/żony zawsze daje powód do śmiechu i tworzy miłą opowieść o kolejnych pokoleniach. Ktoś tam wyszedł za szewca, stracił znajomych ale wybudował warsztat i zarabia całkiem sporo, ktoś inny idzie w kontakty z artystami. Fajne, warte spróbowania.

3 marca 2015

Dziedzictwo ma u mnie stałe miejsce na półce. Jest świetnie wykonane i ma genialne przerysowane grafiki postaci na kartach. Ale to co je naprawdę wyróżnia to temat, który tak dobrze współgra z mechaniką, że zamiast optymalizowania swoich ruchów wolę np. wydać córkę burmistrza za wieśniaka i z okazji ślubu kupić im na start przedsiębiorstwo rolnicze. Niekoniecznie po to, żeby wygrać, raczej dla pośmiania się i aby historia mojego rodu była jakoś zapamiętana po partii. Czuć, że autor gry z Portalem dali jej sporo miłości przy tworzeniu, dzięki temu można się przy niej tak dobrze bawić.

3 marca 2016

Ta gra to był strzał w dziesiątkę dla mojej ładniejszej połowy. Niezwykły klimat, karykaturalne grafiki, i różne powiązania rodzinne. Gra w skrócie polega na tym, że budujemy drzewo genealogiczne swojej rodziny. 3 pokolenia. W każdym małżeństwa, dzieci, wydawanie córek za bogatych Panów, wżenianie synów w rodziny arystokratyczne itp. Oprócz tego, misje rodzinne do wypełnienia, tytuły szlacheckie, budowa przedsiębiorstw czy rezydencji. Wszystko fajnie zaprojektowane, gra się rewelacyjnie. Gra nie jest skomplikowana, losowość mała. Głowa nie boli od myślenia. No i ten klimat, dzięki czemu nawet najbardziej oporne niewiasty da się namówić na zagranie w planszówkę. Bardzo dobra gra, świetna zabawa. Zalety : - wykonanie - proste zasady - wszystko wyjaśniająca instrukcja - mała losowość - klimat - duża regrywalność - równie dobra zabawa w 2, 3, 4 osoby - wariant solo (aczkolwiek jeszcze tego nie grałem) Wady : - gra zajmuje bardzo dużo miejsca (powyżej 2 osób gramy na podłodze, bo żaden stół chyba tego nie pomieści)

5 lutego 2017

Fajna gra euro, prosta, szybka, podoba mi się klimat zakładania rodu, żonie bardzo przypadł do gustu :P Mechanika to standardowy worker placement. Na plus też wariant solo. Polecam!

14 marca 2017

4/5 OCENA. Dziedzictwo: Testament Diuka de Crecy - Nie jest grą dla doświadczonych graczy, szukających zaawansowanych form rywalizacji, lecz nie jest także typową grą familijną. W połączeniu z rzeczywiście sprawną warstwą fabularną czyni to z niego planszówkę bez wątpienia godną uwagi, lecz podejrzewam, że nie jest to tytuł, który zachwyci od pierwszych chwil. Jest to gra której warstwa fabularna wzbudza pozytywne emocje i jest tu sensowna opcja solo. Ale są niestety też i błędy np. w zbalansowaniu. A piktogramy są mało czytelne. Nie mój klimat, lecz gra nie jest najgorsza, bo koniec końców jest to całkiem solidny produkt.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium