Geniusz (wersja 2013)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1-4 |
Zalecany wiek | od 8 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Autor | Reiner Knizia |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Geniusz to jedna z bardziej znanych gier Reinera Knizia. Gracze układają kolorowe żetony na sześciokątnej planszy, zbierają punkty, blokują żetony przeciwnika i starają się chronić samych siebie przed zablokowaniem przez innych.
Szalenie elegancka mechanika wręcz zmuszająca do przeprowadzenia kolejnej i kolenej rozgrywki sprawia, że Ingenious jest doskonałym wprowadzeniem do planszówek w niemieckim, abstrakcyjnym, ale bardzo przyjaznym stylu. Gra jest genialnie prosta i po prostu genialna! ;)
Gra otrzymała nagrody:
- Najlepsza gra umysłowa 2005 roku według Stowarzyszenia MENSA
- Najlepsza gra rodzinna 2006 według największego na świecie serwisu gier planszowych Boardgamegeek.com.
- Finalista Best Abstract Game Games 100 2004
- Finalista Game of the Year Germany 2004
- Finalista International Gamers Award 2004
- Finalista Deutscher SpielePreis (piąte miejsce) 2004
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Jacek Izydorski
Świetna gra dla początkujących, lubiących abstrakcyjną zabawę. Wymusza trochę wszechstronności, dzięki pomysłowemu systemowi punktowania. Szybka, dobra w każdym składzie liczbowym, dla osób w każdym wieku, jak najbardziej również dla dzieci.
Damian
Gra o bardzo prostych zasadach, można powiedzieć rodzinna, ale im lepszy wynik chce się osiągnąć tym więcej trzeba myśleć co wymaga nie lada umiejętności - stąd też nagroda mensy. Proste zasady i szeroka grupa odbiorców pozwalają zagrać w każdym gronie, nawet tym zaawansowanym gdzie gra już nie wydaje się tak banalna.
Marta Dorosz
super gra...polceam
Adam
Ciekawa gra logiczna, polegająca na ułożeniu swoich kafelków na planszy w taki sposób, aby otrzymać jak największą liczbę punktów. Plusy: -plansza zróżnicowana dla różnej liczby graczy -dla całej rodziny -ze względu na losowanie kafelków - regrywalna -szybka rozgrywka Minus: -tekturowe kafelki (w pierwowzorze były plastikowe) oraz wytłoczki na nie w planszy Ze swojej strony polecam
Marcin
Esencja abstrakcyjnych gier planszowych, w których jesteśmy skłonni przymknąć oko na losowy dobór kafelków. To doskonałe wprowadzenie w świat gier bez prądu w ogóle, albowiem w prostych zasadach łączy ona elementy zarówno taktyki, jak i strategii. Co to konkretnie oznacza? Taktyka, gdyż staramy się w każdym ruchu wycisnąć jak najwięcej punktów, lub przyblokować innemu graczowi możliwość ich zdobywania, z kolei strategiczna, gdyż nie da się o niej nie myśleć na kilka ruchów do przodu. Jako że o naszym końcowym wyniku stanowi ten kolor, w którym mamy najmniej punktów, to i zawczasu musimy pomyśleć o tym, jak nie dać go sobie odciąć. Dziś nie jest to już pozycja, w którą zagrywałbym się kilka razy z rzędu, ale wciąż lubię i doceniam. I partyjki nie odmówię.