Gra o Tron (druga edycja)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 3-6
Zalecany wiek od 14 lat
Czas zabawy ok. 120-180 minut
Projektant Christian T. Petersen
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: ostatnie sztuki!
Wysyłka w: (wysyłka do 24h)
Cena: 269,90 zł 269.90
ilość szt.
Zyskujesz 53 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.75
Wydawca: Galakta
Kod produktu: 5902259200482

Opis

Zaktualizowane drugie wydanie wprowadza szereg ulepszeń urozmaicając czas spędzony przy tej grze planszowej. Zawiera elementy z poprzednich dodatków, w tym porty, garnizony, karty "Dzikich" i oblężnicze, wprowadzając jednocześnie wiele nowych innowacji. Wygodne ekrany graczy będą ukrywać Twoje czyny przed oczami wścibskich graczy, a nowe karty bitewne poszerzą doświadczenia płynące z prowadzenia wojny. To, wraz z aktualnymi grafikami i zasadami sprawia, że czas nigdy nie był bardziej sprzyjający ku temu, aby zasiąść na żelaznym tronie.

Król Robert Baratheon nie żyje, a siedem księstw popada w chaos. Sześć wielkich rodów Westeros rozpoczyna krwawą wojnę o opustoszały Żelazny Tron:

  • Dom Lannisterów
  • Stannis Baratheon 
  • Dom Greyjoy
  • Dom Starków
  • Dom Tyrell
  • Dom Martell

Gdy gromadzą się armie, a wściekłość wisi w powietrzu, zniszczenie księstw jest nieuniknione.

Oparta na bestsellerowej serii "Pieśń Lodu i Ognia"  autorstwa George R.R. Martina, Game of Thrones - gra planszowa pozwala graczom przejąć kontrolę nad jednym z z wiekich Domów Westeros i zażądać prawa do Żelaznego Tronu. Zanurz się w grze pełnej sprytnych intryg, rozważnego rozmieszczania sił i dyplomacji. Zasmakuj Pieśni Lodu i Ognia.

 

When you play the game of thrones, you win or you die.

There is no middle ground. - Cersei Lannister

 

Na czym to polega?

Pięciu graczy - pięć rodów. Każdy z nich chce zasiąść na Żelaznym Tronie i władać ziemiami Westeros. Królem zostanie ten, który po 10 turach będzie kontrolował największą liczbę regionów zawierających miasta lub fortece.

Każda tura składa się z 3 faz - fazy zdarzeń, rozkazów i akcji. Najważniejsza z pewnością jest faza rozkazów - tutaj w tajemnicy przed innymi graczami wydaje się swoim jednostkom rozkazy (kładąc przy nich żetony z rozkazami, grzbietem do góry) - wtedy też nawiązuje się sojusze, decyduje się, czy zaufać dotyczasowym sprzymierzeńcom, czy też bardziej opłaci się ich zaatakować.

Faza zdarzeń również dostarcza wielu emocji - może przynieść między innymi Mobilizację (czyli rekrutację wojsk), Atak Dzikich na ziemie Westeros lub Starcie Królów - jeden z bardziej emocjonujących elementów gry.

W czasie Starcia Królów odbywa się licytacja na pozycję w 3 obszarach wpływów:

  • Żelazny Tron (decyduje o kolejności graczy w czasie gry)
  • Lennictwa - decyduje o wygrywaniu remisów w czasie bitew
  • Dwór Królewski - reprezentuje siatkę szpiegowską danego Rodu, a w efekcie - siłę rozkazów, jakie można wydawać.

 

Im bliżej 10 tury, tym więcej sojuszy się rozpada, tym częściej wbijane są noże w plecy. Cóż... gdy gra idzie o taką stawkę, należy spodziewać się po przeciwnikach litości lub skrupułów.

 

Nagrody zebrane przez grę:

  • Zwycięzca Najlepsza Gra Planszowa Roku "Best Boardgame of the Year Origins 2004"
  • Zwycięzca "Gamers's Choice Award Origins 2004 "

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć: Pasujące koszulki:
  • 1 plansza
  • 138 plastikowych jednostek
  • 42 karty Rodów
  • 30 kart Westeros
  • 9 kart Dzikich
  • 24 karty Losów Bitwy
  • 6 zasłonek
  • 90 żetonów Rozkazów
  • 120 żetonów Władzy
  • 18 żetonów Wpływów
  • 6 żetonów Zaopatrzenia
  • 14 żetonów Wojsk Neutralnych
  • 6 żetonów Zwycięstwa
  • 6 żetonów Garnizonów
  • 1 żeton Żelaznego Tronu
  • 1 żeton Ostrza z Valyriańskiej Stali
  • 1 żeton Kruka Posłańca
  • 1 znacznik rundy
  • 1 żeton Dzikich
  • 1 nakładka na tor Królewskiego Dworu
  • 1 instrukcja

 

 

 

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (12)

Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

12 października 2012

Gra-legenda. Niezbyt skomplikowane zasady, wszechobecny klimat i fantastyczne oddanie specyfiki książek Martina. Świetny system tajnych rozkazów i konieczność nieustannych negocjacji, zawierania sojuszy, paktów o nieagresji czy rozejmów. Drugie wydanie zawiera większość najlepszych dodatków z dwóch rozszerzeń pierwszej edycji. Bardzo duża regrywalność. Jedynymi wadami gry są skalowalność - pokazuje pazury dopiero przy 5-6 graczach a w składzie 3-4 osobowym dużo traci oraz słabsza pozycja Lannisterów względem innych rodów. Gra z serii "must have" :)

8 maja 2013

Dla fanów powieści G. R. R. Martin pozycja właściwie obowiązkowa. Sama mechanika gry dosyć prosta, najważniejszą zaś jej częścią planowanie i rozkładanie rozkazów ale to nie wszystko, możliwości zakładania sojuszy, licytacje o pozycje na torach władzy i wspólna walka z dzikimi. Dobrze oddaje klimat książek. Dla osób nie będących fanami jest to gra nadal warta polecenia jako świetna strategia. Wadą jest rzeczywiście liczba graczy. Najlepiej 5-6 ale uważam, że w 3 też jest niezła, najmniej przekonuje mnie opcja 4 osobowa. W skali 1-5 Grywalność 5, Złożoność 3, Losowość 3, interakcja 5, cena do jakości 4-, ogólnie 5 P.S. chwilowo niedostępna ale dodruk prawdopodobnie będzie w drugiej połowie roku

8 czerwca 2013

Dla znających książkę - pozycja obowiązkowa, bezbłędnie oddane realia: sojusze, knucia, zdrady... Dla strategów - pozycja obowiązkowa: cały czas trzeba korygować taktykę, sytuacja jest bardzo zmienna, należy rozważyć wszystkie scenariusze i zachowania przeciwników, czacha dymi! Dla fanów ameri - pozycja obowiązkowa, od klimatu aż kipi, negocajcje nieprzerwanie toczą się przez całą grę, w pojedynkę ciężko coś ugrać... Czyli idealna gra dla każdego! :) Choć ma sens tylko w komplecie (6 osób) i zabiera sporo czasu.

6 grudnia 2013

Zasady - średni poziom trudności, grywalność i klimat - imponujące. Choć faktycznie zajmuje kilka godzin (niedoświadczeni gracze: 4-5godz.) oraz wymaga 5-6 graczy (we 4 grac najlepiej z jednym z dodatków), jest to pozycja wprost genialna i obowiązkowa nie tylko dla fanów Martina. Jako strategia -kooperacyjna- sprawdza się doskonale, tylko należy pamiętać iż niecnych knowań z rozgrywki nie wypominamy poza planszą ;) Polecam!

9 września 2014

Grywalność - zwiększa się wprost proporcjonalnie do ilości graczy. Interakcja - cała gra jest jedną wielką interakcją Zabawa - przednia ale tylko dla graczy wprawionych w planszówki z negatywną interakcją. Trudność - nie przeraża Polecam 6/10 dla 3 graczy a 10/10 dla 6 graczy ;)

4 listopada 2014

Gra poza nawiązaniem do popularnej serii książek / serialu punktuje bardzo interesującą mechaniką. Dzięki temu że nie używamy kostek, ograniczamy znacząco element losowy - dzięki czemu wszystko sprowadza się do dobrej strategii i intryg. Gra bez wątpienia długa - przy pierwszej rozgrywce tłumaczenie zasad może zająć nawet i godzinę. Ale po przyswojeniu mechanik gra się świetnie i - jeśli gracze nie przemyśliwują nadmiernie długo - całkiem szybko. Najlepiej grać w komplecie, w mniejszą ilość osób satysfakcja z rozgrywki jest mniejsza ale wciąż gra się przyjemnie. Obowiązkowa pozycja dla fanów strategii i fanów Gry o Tron

15 kwietnia 2015

Bardzo dobra gra strategiczna. Walka o terytorium i władzę w pełnym wydaniu. Fani serialu/sagi na pewno poczują ciepło w sercu na sam widok planszy. :P Podczas rozgrywki, w której trzeba uważać na wsparcie niekoniecznie sojuszniczych oddziałów, mamy do dyspozycji różnego rodzaju rozkazy, podzielone na pięć kategorii. Niektóre mogą być blokowane przez karty Westeros, inaczej mówiąc wydarzenia, które losowo będą utrudniały/zmieniały, a czasem na wet pomagały w rozwoju naszej dominacji. Cel jest prosty : posiadać 7 zamków w dowolnym momencie gry, ew mieć więcej zamków niż rywale pod koniec gry. Łatwość tego osiągnięcia zależy od osób, z którymi gracie. Gra jest dynamiczna. Dzieje się sporo. Warto walczyć o żetony Żelaznego Tronu, Ostrza z Valyriańskiej Stali i Kruka Posłańca, gdyż nieraz przechylają one szale zwycięstwa na którąś stronę. Karty losów bitwy dodające element nieprzewidywalności niekoniecznie przypadły mi do gustu. Zwłaszcza te potężne typu z czaszką lub o sile 3. Instrukcja jest nieco karkołomna. Po kilku partiach zaczynam zauważać pewną schematyczność w ruchach. Jak masz dany ród, to już wiesz jak będziesz mniej więcej grał. Mimo wszystko Gra o Tron zapewnia dobrą dozę rozrywki na 2-3 godziny.

28 kwietnia 2015

Gra ma dwie wady, które niestety sprawiają, że nie siadam do tego tytułu tak często jak miałbym ochotę: Im więcej graczy tym zabawa lepsza oraz czas rozgrywki 2 do 4 godzin, jeśli są nowi gracze, lub kłótliwe jednostki nie mogące dojść do porozumienia :) Poza tym, bardzo miodna gra pełna dyplomacji i dużej dozy negatywnej interakcji. Tego typu grę można było osadzić tylko w tym uniwersum (może ewentualnie Diuny).

30 września 2015

Gra o Tron w wersji planszowej to bardzo dobra pozycja dla ludzi, którzy czytali książki i klimat intryg i wojen rodów się spodobał. W zestawie otrzymają potężną mapę Westeros, a w nim boje mogą toczyć 6 rodów możnych znanych ze stronic tego bestsellera np. Lannisterów, Starków itd. Gra wprowadza bardzo ciekawy mechanizm walki o wpływy na Żelaznym Tronie, jako Lennik czy na Królewskim Dworze. Każdy z nich daje określone korzyści, które mogą się przydać w trakcie walki o ziemie Westeros. Do dyspozycji mamy cztery rodzaje wojsk - konnice, piechurów, wieże oblężnicze i statki, którym możemy wydawać kilka rodzajów rozkazów. Wydawanie poleceń to kolejna ciekawa mechanika, która działa w ten sposób, że nie wiemy jakie przeciwnik wydał rozkazy aż do momentu ich rozpatrywania, wtedy okazuje się, czy nasze decyzje były słuszne, czy przeciwnik nas ubiegł czy też zadaliśmy mu cios w plecy. Daje to pole manewru do snucia intryg, zawierania sojuszy itp. Grałem w tą grę w dwie osoby, z tym, że w takiej kombinacji należy wybrać wariant gry na czterech graczy i zrobić sojusze rodów, więc każdy z graczy kontroluje tak jakby dwa rody. Może to trochę naciągane ale u mnie sprawdziło się wyśmienicie gdy brakowało graczy chętnych do gry :) Ilustracje i wygląd gier z FFG pozostaje na wysokim poziomie i trzeba przyznać, że piękne obrazy na kartach i samej grze bardzo pasują do klimatu książek. Nie żałuje ani złotówki wydanej na tą grę ! Plusy: + mechanika walk o wpływy na trzech torach - Żelaznego Tronu, Lenników czy Królewskiego Dworu + mechanika wydawania po kryjomu rozkazów + gra na 6 graczy i w takiej formie sprawdza się zdecydowanie najlepiej ! Minusy: - w teorii można grać od 3 do 6 osób, jednak gra w trzy osoby nie ma zbyt większego sensu gdyż pozycję startowe wymuszają sytuację w, której "dwóch się bije a trzeci korzysta" :) Dlatego sugeruje zebrać przynajmniej grupę 4 ludzi

12 marca 2017

OCENA 5/5: Gra o Tron (ed.2) - jest strategiczną grą planszową wydaną przez uznane wydawnictwo Fantasy Flight Games i jednocześnie jednym z wielu produktów osadzonych w świecie powieści Georga R. R.Martina. Druga edycja została znacznie rozszerzona w stosunku do pierwowzoru i teraz rozgrywka oferująca wiele możliwości strategicznych. Ponadto mamy tu zamieszczone elementy bardzo trwałe i na wysokim poziom wykonania. No i świetnie udało się oddać klimat samego Westeros. No ale jak to na dobrą grę wypada, wymaga ona sporej ilości czasu i miejsca do rozgrywki. Zdaje się też, że plansza jest mniej czytelna niż w pierwszej edycji. Mimo to gra się całkiem w porządku i dla mnie to idealny produkt.

16 lipca 2018

Dobrze wdrożony system tajnych rozkazów, zwłaszcza element wsparcia, możliwość wykonywania marsz rzuty i anulować zlecenia przeciwnika. Ciekawe przemyślenia więzadła działań i jednocześnie mieć na uwadze ewentualne ataki rywali. Zadowoleni z prostoty obliczeń siły armii w walce i dostępnośći kart walki z unikalnymi właściwościami dla każdego Domu. Podoba i pomysł z poziomem zaopatrzenia, który limitiruet liczebność i ilość armii gracza. Trzy talii wydarzeń i najazdy barbarzyńców sprawiają, że gra na żywo, ale nie do przewidzenia. Mnie jak wroga dyplomatycznych zbieranie zaszczytów, podobało mi się, że gra nie wymaga długich negocjacji, porozumienia i tymczasowe sojusze między Domami w większości są krótkotrwałej, i często oczywistej korzyści. Warto zauważyć, że gra konfliktowa. Ten, kto pomógł w walce, w następnej chwili może iść przeciwko tobie. Dlatego szczególnie podejrzliwy gracze powinni trzymać się od tej gry z daleka. Strategicznym elementem w połączeniu z elementami aukcji, blefowania i planowania kryzysowego nie pozwala nazwać A Game of Thrones prostą grą. Opanować ją z jednego razu się nie uda, a każda partia trwa nie mniej niż 3 godziny. Z przyjemnością zagram w Grę o Tron jeszcze raz w maksymalnym składzie. Radzę przyjrzeć się grze wszystkich fanów strategii na chwyt i kontrolę nad terytorium. 8/10

7 grudnia 2020

No takich emocji jak przy Grze o Tron to nie ma nigdzie. W mojej karierze, ze strony współgraczy zdarzały się już bluzgi, klątwy, akty przemocy, a nawet odejście od stołu w trakcie rozgrywki :D Idealna gra na popsucie dobrych relacji z innymi osobami. Jednak w tym wszystkim kryje się coś więcej niż festiwal blefu, zdrady i wbijania noża w plecy, a mianowicie głęboka strategia, zdolności negocjacyjne i rozumienie innych bez słów. Do tego piękna i klimatyczna oprawa graficzna oraz sprawnie działająca mechanika. Polecam!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper Premium