Great Western Trail (edycja polska)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-4
Zalecany wiek od 12 lat
Czas zabawy ok. 120-150 minut
Projektant Alexander Pfister
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: (wysyłka do 24 godzin)
Cena: 159,90 zł 159.90
ilość szt.
Zyskujesz 31 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 0
Wydawca: Lacerta
Kod produktu: 5908445421532

Opis

Stany Zjednoczone w XIXw. Każdy z graczy wciela się w rolę ranczera prosto z Dzikiego Zachodu. Odpowiadasz za stada bydła które musisz bezpiecznie odtransportować do celu, czyli spokojnego i bezpiecznego Kansas City.
Pamiętaj jednak, że zanim tam dotrzesz musisz umiejętnie prowadzić swe stado, dbać o jego bezpieczeństwo, mądrze korzystać z budynków mijanych po drodze, a gdy trzeba zatrudnij dodatkowy personel do pomocy.

Mamy ciężkie czasy i nigdy nie wiadomo czy na drodze do Kansas City napadną Cię Indianie czy zwykle bandy przemytników i rewolwerowców od których, aż roi się na Dzikim Zachodzie. Rozważnie buduj swoje budynki oraz współpracuj z inżynierami budującymi "wielką żelazną drogę". Pamiętaj, zwycięzca może być tylko jeden! Czy będziesz nim Ty?

 Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 1 plansza główna
  • 54 żetony pomocników
  • 18 żetonów niebezpieczeństwa
  • 22 żetony tipi
  • 4 plansze graczy
  • 4 żetony pomocnicze (dwustronne)
  • 4 drewnianych ranczerów
  • 4 drewniane znaczniki lokomotyw
  • 56 drewnianych znaczników gracza
  • 4 drewniane znaczniki certyfikatów
  • 128 karty krów
  • 28 karty celów
  • 47 żetonów budynków
  • 5 żetonów zawiadowców stacji
  • 55 żetonów monet
  • 1 żeton rynku pracy
  • 1 notatnik punktacji
  • 1 instrukcja

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (2)

15 lipca 2017

Bardzo monumentalna gra. Jest dziesiątki zasad i szczegółów, które musimy przyswoić. Na przeczytanie instrukcji trzeba sobie zarezerwować kilka godzin. W moim przypadku, gdy analizowałem punktację końcową gry na ostatniej 16 stronie instrukcji, to zupełnie zapomniałem, zasady z początkowych stron. Jednak instrukcja napisana jest przystępnie i poparta wieloma ilustrowanymi przykładami. Ten gąszcz przepisów przedstawiany jest na planszy w formie ikonek, są one niewielkie i w pierwszych rozgrywkach mogą sprawiać graczom olbrzymie problemy. Po pierwsze z wielkością, a po wtóre z ich ilością. Na początku trzeba ciągle wracać do instrukcji. Jeżeli już przebrniemy przez ten labirynt reguł i je opanujemy, to rozgrywka jest nawet przyjemna. Gra oferuje wiele dróg do zwycięstwa, jest dosyć mocno regrywalna, gdyż niektóre opcje są w niej ciągle zmienne. Gra się płynnie w każdym składzie osobowym. Oczywiście w czworo jest większy tłok na planszy i więcej interakcji miedzy graczami. Wykonanie gry na wysokim poziomie- super ładna plansza, grube elementy, (pomimo niewielkich rozmiarów ikonek), instrukcja czytelna. Moim zdanie gra jest trochę przekombinowana. Można by niektóre zasady uprościć, albo z nich zrezygnować. Przekrojowo gra jest ciekawa, chociaż ciągle przez kilkanaście rund pokonujemy tę sama drogę z punktu A do punktu Z (poprzez punkty B,C,D,E,....itd.) ale za każdym razem może mieć ona inne budynki, inne niebezpieczeństwa lub inne ścieżki poboczne tak więc jest zmienna w czasie. Po kilku partiach wszystko staje się jasne i przejrzyste i gra się naprawdę miło. Na koniec jeszcze jedna uwaga - tłumaczenie zasad gry swoim współgraczom, którzy jeszcze w nią nie grali, to naprawdę jest duże wyzwanie i trzeba się do niego przygotować.

31 maja 2018

W tej chwili ulubiona gra Pfistera. Nie taka była wyniszczająca i sucha, jak Mombasa, i nie jest taka prosta, jak Wyspa Skye. Planowanie trasy pasterza, zarządzanie reki,deckbuilding, rozwój tabletu, cele – wszystko bardzo sprawnie, splata powoduje pragnienie, aby prowadzić swoje stado ponownie i ponownie. Podsumowanie: bardzo zadowolony.