Hanabi (edycja polska)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-5
Zalecany wiek od 8 lat
Czas zabawy poniżej 30 minut
Autor Antoine Bauza
Cena: 39,90 zł 39.90
ilość szt.
Zyskujesz 7 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.25
Wydawca: Wydawnictwo Rebel
Kod produktu: 2482

Opis

Hanabi to gra, w której gracze nie grają przeciw sobie, lecz współpracują aby osiągnąć wspólny cel. W tym przypadku wcielają się w rolę bezmyślnych właścicieli fabryk z fajerwerkami, którzy niechcący pomieszali prochy, lonty i rakiety na pokazie sztucznych ogni. Przedstawienie zaraz się zaczyna, a panika wdziera się w ich szeregi. Muszą działać razem aby pokaz nie zakończył się katastrofą! Pirotechnicy muszą złożyć 5 fajerwerków (1 biały, 1 czerwony, 1 niebieski, 1 żółty, 1 zielony) poprzez utworzenie z kart sekwensu rosnących liczb (1, 2, 3, 4, 5) w tym samym kolorze. 

Brzmi prosto, prawda? No więc nie całkiem, gdyż w tej grze karty trzymasz tak, aby widzieli je pozostali gracze, a nie Ty! Aby pomagać innym graczom w ich zagrywaniu musisz udzielać im wskazówek na temat posiadanych kolorów lub wartościach trzymanych w ręku fajerwerków! 

Doskonała zabawa gwarantowana!!

Hanabi zostało nominowane do Spiel des Jahres 2013

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 55 kart Hanabi (fajerwerków)
  • 5 karty zasad
  • 8 niebieskich znaczników
  • 3 czerwone znaczniki

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (9)

23 listopada 2013

Jak dla mnie bardziej ciekawostka niż 'normalna' gra. Gra się trzymając karty w ten sposób, że inni widzą tylko nasze a my tylko innych i za pomocą przekazywanych dość ograniczonych informacji trzeba zagrywać odpowiednie karty w odpowiednim momencie. Bardzo przeciętne. No, ale ja nie lubię kooperacji, wiec może stąd lekki uraz ;)

22 kwietnia 2014

Moja opinia niestety nie będzie w pełni obiektywna, jestem bowiem fanem autora Pana Bauzy. Tak więc Hanabi już na początku miało u mnie jakieś fory ale po zakupie i wielokrotnym zagraniu nie rozczarowałem się. Gra niektórym wydaje się banalna trochę jak pasjans. Pytanie jest proste, czy na pewno te osoby grały poprawnie. A tak naprawdę jest to bardzo ale to bardzo trudne. musimy sobie podpowiadać aby wykładać karty w odpowiedniej kolejności. Ale właśnie, podpowiedzi muszą być tylko takie: Tutaj masz karty białe, Tutaj masz wszystkie dwójki. I NIC WIĘCEJ! żadnych gestów, żadnych spojrzeń, żadnych akcentów, żadnego umawiania się przed grą do jakiś zagrywek ha i wtedy robi sie już trudniej. A podpowiedzi raptem 8 na całą grę (choć mozna je odzyskać ale to też nie zawsze jest łatwe)Gra o prostych zasadach a jednak nie taka łatwa. Mo i świetnie sprawdza czy jesteśmy zgranym zespołem (choć koleżanka w żartach nazywa ją rozbijaczem par... ;) )Bardzo ale to bardzo polecam

26 listopada 2014

Jeżeli szukasz małej, taniej , a zarazem oryginalnej karcianki, to prawdopodobnie Hanabi jest dla Ciebie. Na pierwszy rzut oka nie wygląda zachęcająco - kilkadziesiąt kart ponumerowanych od 1 do 5 w kilku kolorach, kilka żetonów i temat z kosmosu. To tylko pozory, bo pod tym płaszczykiem kryje się interesująca gra. Prosty pomysł (widzimy tylko karty przeciwników), a dzięki niemu powstała jedyna w swoim rodzaju gra kooperacyjna, w której gracze wspólnie grają o najlepszy wynik. Szybka, prosta w zasadach, ale niełatwa, nie zajmuje zbyt dużo miejsca i skutecznie rozprawia się z problemem lidera, na który cierpi większość gier kooperacyjnych. Specyfika rozgrywki może nie wszystkim przypaść do gustu, ale to zależy jak restrykcyjne zasady przyjmiemy.

3 stycznia 2015

Bardzo ciekawe podejście do karcianki - nie dość, że kooperacja, to jeszcze gramy w ten sposób, że wszyscy inni widzą moje karty, tylko nie ja. Kluczem w tej grze jest odpowiednia komunikacja i dobra koncentracja, jeśli ktoś się rozproszy, zapomni, jakie dostał wcześniej wskazówki, poprzestawia swoje karty to koniec. Bardzo trudno to potem nadrobić i uzbierać punkty.

15 stycznia 2015

Nie pociągają mnie gry kooperacyjne. A to sam coś straszliwie zawalę i głupio przed innymi, a to uczyni to ktoś siedzący obok i nic na to poradzić nie można. Nic przyjemnego. Ich gry walność bywa ograniczona – uczymy się rozgryzać pewien matematyczny system, można to zrobić lepiej albo gorzej, ryzykując mniej albo więcej. Hanabi jest inne? Ależ skąd! Tu też zawalić możemy sami, albo ktoś siedzący obok. Czemu więc daję maksymalną notę? Bo rozgryzanie systemu tu zainstalowanego, bardzo prostego, banalnego, obciążone jest walką z własną słabością – zbyt krótką pamięcią krótkotrwałą! Sam dziwię się temu – banalny mechanizm wspólnego układania pasjansa staje się niezwykłym wydarzeniem, bo… nie widzimy tylko własnych kart. Żaden z graczy nie widzi własnych. A my z użyciem ograniczonej liczby podpowiedzi musimy innym udzielić jak najwięcej informacji. Instrukcja nie mówi nic o możliwości modulowania głosu, robieniu pauz w wypowiedzi. Nie zabrania ich. Pierwsze co przychodzi na myśl, to właśnie takie niewerbalne próby obejścia systemu. Nawet z nimi nie jest łatwo wygrać (nam nie udało się w ciągu 8 partii w składzie od 3 do 5 osób, ani razu dostać 25 pkt.). Co ciekawe, w wyniku zakazu dodatkowych rozmów odcinamy tzw. problem lidera. Warto dodać, że w pudełku znajdziemy dodatkowe 9 kart do gry w jeden z dwóch wariantów (jeszcze nie próbowałem, ale wydają się bardzo rozsądne). Całość wydania stoi na bardzo wysokim poziomie. Absolutnie nie ma do czego się przyczepić (może do niemieckiej instrukcji, ale wersja angielska dostępna jest na BGG). Hanabi świetnie działa już od 3 graczy (w 2 nie próbowałem i chyba nie będę), chociaż najlepsza zabawa jest w 4 i 5. Zdecydowanie polecam przynajmniej sprawdzić, zwłaszcza że cena nie przeraża.

2 maja 2015

Długo zajęło zanim zagrałem w kolejną grę kooperacyjną i okazało się. że to jedyna gra kooperacyjna w którą grywam stale. Do tego dosyć wymagająca, trudno jest zdobyć max punktów nawet najlepszym graczom. Grać najlepiej w stałym, obeznanym gronie.

4 lutego 2016

W tej cenie, to chyba jeszcze nie mam gry, w ktora zagralbym wiecej od Hanabi. Slyszalem, ze duzo ludzi narzeka na te gre, jako nudna itd ale ja nie rozumiem zarzutow. Bardzo dobry motyw z nie widzeniem swoich kart. Mozna sporo pomyslec i dedukowac, a do tego zawsze towarzyszy silne uczucie ulozenia szystkich 'piatek'.

2 października 2016

Bardzo ciekawy pomysł na grę. Dużą zaletą jest to, że można grać z ludźmi, którzy nie są game geekami. Zasady są proste, a całość opiera się na interakcji między graczami. Polecam w szczególności na większą liczbę graczy.

11 marca 2017

OCENA 5/5: Hanabi - Fabuła gry jest naprawdę niestandardowa: graczom przyjdzie bowiem wcielić się w rolę „bezmyślnych właścicieli fabryk z fajerwerkami, którzy niechcący pomieszali prochy, lonty i rakiety w pokazie sztucznych ogni. Wchodząc w szczegóły jest sympatyczną grą kooperacyjną z elementami pamięciowo-kombinacyjnymi, która ma krótki czas rozgrywki. Ma innowacyjną mechanikę trzymania kart rewersem do siebie oraz dobre skalowanie. Chociaż, że nie sprawdzi się w każdej grupie graczy , mnie ona wydaje się bardzo fajnym produktem.