Impuls (edycja Wspieram.to) - naprawiona

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-6
Zalecany wiek od 14 lat
Czas zabawy ok. 30-60 minut
Autor Carl Chudyk
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: (wysyłka do 24 godzin)
Cena: 99,90 zł 99.90
ilość szt.
Zyskujesz 19 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 0
Kod produktu: 6476

Opis

W grze Impuls gracz ma do dyspozycji 12 rakiet (+1 rakieta na torze punktacji) i podczas gry decyduje, czy wystawiać je jako Transportery na kartach, czy jako Krążowniki na Bramach (o ile na taki wybór pozwala akcja Budowy).

Za pomocą akcji Dowodzenie  gracze poruszają swoje rakiety po mapie. Transportery poruszają się przelatując z karty na sąsiednią kartę. Karta, na której Transporter zakończył ruch zostaje aktywowana i wykonywana jest jej akcja.

Krążowniki poruszają się z bramy na bramę. Krążownik stojąc na bramie pomiędzy dwoma kartami patroluje je obie i blokuje tym samym ruchy przeciwnika – Transportery przeciwnika nie mają wstępu na te karty, a wrogie Krążowniki są zmuszone do walki.

Gdy dochodzi do walki między flotami Krążowników, gracze okrywają tyle kart z talii, ile Krążowników mają w walce i obliczają sumę ich wartości. Mogą także wcześniej zagrać zakryte karty z ręki jako wsparcie – ale karty wsparcia doliczają swoje wartości  tylko wtedy, gdy pasują do dowolnej z kart Implusu , Planu gracza lub Technologii gracza. Przegrana strona traci wszystkie statki uczestniczące w walce, zaś wygrana w walce nagrodzona jest jednym punktem i dodatkowym punktem za każdy zniszczony statek przeciwnika.

 

Impuls to gra ze sporą ilością kosmicznego klimatu, choć podanego w pewnym uproszczeniu. Gra należy do kategorii 4X i dość trafnie oddaje to, co w grze możemy robić. Nie mamy wrażenia, że jakieś akcje są dołożone na siłę, ale nie zawsze będziemy korzystać z całego arsenału możliwości. Nie mamy też poczucia, że jest jakaś oczywista ścieżka do zwycięstwa, ale mieć należy na uwadze sugestię samego autora, który doładowania uważa za jeden z najważniejszych mechanizmów w grze.

Dodatkowym wariantem rozgrywki jest gra zespołowa, w której gracze dzielą się na drużyny i współpracując ze sobą dążą do zwycięstwa. Ciekawą mechaniką jest możliwość głośnego naradzania się i ustalania swojej taktyki, ale w taki sposób, aby słyszeli ją wszyscy uczestniczący w grze gracze. Z jednej strony, niby nie daje to elementu zaskoczenia, jednak w czasie gry wychodzi to naprawdę fajnie.

Opanowanie wszystkich elementów rozgrywki nie zajmuje dużo czasu. W polskiej edycji postanowiliśmy stworzyć instrukcję od początku i dodać w niej przykłady oraz dokładne objaśnienia kart. Pomoże to zapewne dobrze zrozumieć działanie każdej karty i sprawi, że każda następna rozgrywka będzie płynna i zrozumiała. Nam Impuls bardzo przypadł do gustu, grało nam się znakomicie, a ilość możliwości w zagrywaniu kart i ilość różnych akcji sprawia, że gra na pewno nie znudzi się po kilku rozgrywkach.

  


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 108 kart
  • 6 Planszy Graczy
  • 1 Plansza Punktacji
  • 78 plastikowych figurek Rakiet
  • Instrukcja
 

Co inni sądzą o tym produkcie? (0)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl