Infection: Humanity's Last Gasp
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 1 osoba |
Zalecany wiek | od 13 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | John Gibson |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | dużo tekstu - wszyscy gracze powinni znać język |
Opis
James Franklin—Patient Zero—collapses after stepping off a plane from the Congo at JFK International Airport. He is rushed to Forest Hills Hospital where he is placed in an isolation ward. It is quickly discovered he has Morbusian, a constantly mutating virus that is resistant to all known antivirals. The survival of humanity itself is at stake!
In Infection: Humanity's Last Gasp, by designer John Gibson, you are the director of the Department of Plague Control (DPC) field office in New York City. You make the decisions about what parts of the virus to study, which personnel to hire and what equipment to purchase. You’ll soon discover you are working with an eccentric group of scientists who don’t always work well together—and one very resourceful lab rat named Marvin. As the casualties increase, so does the stress and mistakes made, as you try to complete your vaccine before time runs out for all of mankind!
This strategy game uses simple mechanics in a multitude of combinations to create engaging, deep gameplay as you try to eliminate an evolving virus that could spell the end of the human race. While random events from the Status Report cards might throw a wrench in your plans (or occasionally help you out), you’ll use the Lab Personnel and Equipment cards you’ve hired to piece together randomly generated Proteins into the different parts of a Vaccine, all while managing dwindling Funding resources as the Death Toll Track climbs; each time that your Containment roll fails you come one step closer to losing this battle, so make sure that you push everyone to their limits before the INFECTION reaches critical levels.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Paweł Kajak
Ciekawa propozycja dla fanów ratowania świata przed epidemią nieznanej choroby. W grze wcielamy się w szefa zespołu pracującego w fikcyjnej organizacji Department of Plague Control (DPC) (analog istniejącego w rzeczywistości CDC wykorzystywanego w Pandemii). Staramy się koordynować pracę podlegających nam naukowców (którzy nie zawsze darzą się wzajemną sympatią), kupować odpowiedni sprzęt do laboratorium oraz wybierać, które przeciwciała syntezować aby skutecznie walczyć z chorobą. Chociaż, w przeciwieństwie do Pandemii, w zasadzie nie opuszczamy murów laboratorium to jednak karty wydarzeń z klimatycznymi opisami pozwalają poczuć spoczywającą na nas odpowiedzialność za losy ludzkości. Dwa poziomy trudności, losowy rozwój choroby, dobierane w ciemno żetony do syntezowania przeciwciał oraz wspomniane karty wydarzeń zapewniają dobrą regrywalność. Jakość wykonania stoi na bardzo wysokim poziomie, chociaż wycinane laserowo żetony mogą trochę pobrudzić palce przy kilku pierwszych rozgrywkach. Instrukcja napisana jest bardzo przystępnie - pozwala na szybkie rozpoczęcie rozgrywki a jednocześnie w już podczas lektury możemy poczuć klimat gry.