List Miłosny

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-4
Zalecany wiek od 8 lat
Czas zabawy poniżej 30 minut
Projektant Seiji Kanai
Cena: 14,90 zł 14.90
quantity szt.
Zyskujesz 2 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.54545
Wydawca: Bard

Opis

Niezliczeni młodzi (podstarzali też) amanci zalecają się do księżniczki Annette. Niestety, zamknęła się ona w swoim pałacu, musisz więc polegać na innych, by dostarczyć jej swój miłosny list. Czy będziesz pierwszym, któremu się to uda?

List Miłosny to gra z gatunku dedukcji, ryzyka oraz szczęścia dla 2 do 4 graczy. Twoim celem jest dostarczenie swojego listu księżniczce i jednocześnie nie dopuścić, żeby listy pozostałych zalotników. Z talii 16 kart każdy z graczy ciągnie jedną, z którą zaczyna grę. Co turę ciągniesz jedną kartę i jedną kartę zagrywasz. Silniejsze karty pozwalają wiele zyskać, ale robią z Ciebie łatwy cel dla innych graczy. Z kolei ciągłe poleganie na słabszych kartach sprawi, że Twój list posłuży do rozpalenia w czyimś kominku. W pudełku znajdziemy 16 kart gry, 4 karty pomocy oraz instrukcję.

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:
  • 16 kart
  • 4 karty pomocy
  • instrukcja

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (22)

5 września 2013

gra jest mała , więc i recenzyjka będzie krótka. w pudełku dostajemy 16 kart z 8 typami postaci ( po dwie na typ). Kazdy ma w ręce jedna kartę i w swojej turze dobiera z puli druga. Teraz zagrywa jedną z kart i rozpatruje jej efekt...i już. Następny gracz ciągnie jedną kartę i zagrywa... itd... Gdy skończy się talia doboru, wygrywa gracz z karą o najwyższej wartości na ręce. i tak do 3,4 lub 5 zwycięstw ( zależnie od liczby graczy. Fajne? Nawet bardzo... Musimy kombinować i dedukować jakie karty ma przeciwnik. Kogo warto wyeliminować, z kim zamienić się na karty, a może ochronić się przed działaniem innych graczy ( to trzy przykładowe działania kart). Choć można grać we 2 osoby, gra najwięcej czaru pokazuje przy pełnym , 4-osobowym składzie. Gabaryty ( 16 kart!) , szybkość rozgrywki, łatwość zasad ale i konieczność pomóżdżenia czyni "List miłosny " doskonałą grą na każda okazję, czy to na imprezie, w barze czy podróży. po prostu warto ja mieć w kieszeni. UWAGA polska wersja nie zawiera woreczka i wskaźników punktowych ale za to kosztuje 1/3 ceny wersji angielskiej ...

24 listopada 2013

Trudno jednoznacznie zająć jakieś stanowisko. Jak na cenę i fakt, ze ta gra to 16 kart to mozliwości jakie oferuje są naprawdę duże. Ale z drugiej strony nigdy nie potrafiłem zrozumiec osób, które są w stanie zagrać kilkanaście partii pod rząd. Nam nudziło się po 2-3. Warto mieć jako mały, szybki przerywnik ale jakość specjalnie ten tytuł mnie nie ekscytuje...

2 stycznia 2014

Również mam problem z wydaniem jednoznacznej opinii. Gram zawsze w najbardziej polecanym składzie czteroosobowym. Nie jest prawdą, że List wzbudza powszechny entuzjazm, przynajmniej ja spotkałem grupy, gdzie gra szału nie zrobiła (spokojnie, tragedii też nie). Dodatkowo, choć może wydać się to dziwne, niektóre osoby potrzebują trochę czasu, żeby ogarnąć o co kaman. Myślę jednak, że w tej cenie niewiele ryzykujemy. Ja w każdym razie pozostawiam List w swojej kolekcji.

22 kwietnia 2014

Gra, która zdecydowanie zaskakuje. Jej jedyną wyraźną wadą jest prawdopodobnie tytuł, który może trochę zniechęcić bowiem zupełnie nie oddaje tematu gry. Zalet zaś jest wiele. Nie jest to tytuł na długie godziny lecz minuty. Z drugiej strony wracam do niego co chwilę bo świetnie może służyć jako przerywnik między innymi grami lub wypełniacz czasu. Na dodatek tani i grać można właściwie wszędzie (stojąc w tramwaju też daliśmy radę). Na dodatek banalnie prosta. Po prostu dobieramy kartę i zagrywamy jedną z dwóch do wyboru lecz każdy wybór jest ważny bo każda karta daje nam pewne możliwości. Trochę dedukcji trochę blefu, trochę złoszczenia się na przebiegłych przeciwników i dużo śmiechu. Zdecydowanie zachęcam do zakupu

20 września 2014

Ciekawa, szybka gra. Jednakże jest mocno losowa i często nie możemy nic poradzić na to, że przegrywamy natychmiast po zaczęciu gry. Można liczyć jedynie na to, że jeśli gra się dobrze, to statystycznie będzie się wygrywać trochę częściej. Polecam, jeśli macie ochotę zagrać w coś lekkiego. Świetny stosunek cena/jakość.

14 października 2014

Szybka gra karciana z elementem dedukcji (trochę szczęścia też się przyda). Sprawdzi się idealnie jako przerywnik.

4 listopada 2014

Chętnie wracamy do tej gry i to w składzie zarówno 2-, 3-osobowym, jak również w komplecie 4 graczy. Wyjadaczom planszowym pewnie zawartość tego małego pudełeczka nie podejdzie, jednak dla okazjonalnych graczy będzie jak znalazł. Warte swojej (niskiej, bądź co bądź) ceny.

2 stycznia 2015

Bardzo fajna, łatwa, miła i przyjemna gra :) Odrobina blefu i logicznego myślenia a przede wszystkim dużo śmiechu. Niestety w wariancie 2-osobowym runda potrafi trwać minutę - co daje nam małą dozę emocji i to z przewaga tych negatywnych. Gra godna polecenia w składzie 3 i 4-osobowym. Niezbyt przydatna na imprezach, bo kto robi imprezy na 4 osoby? Wielka szkoda, że nie jest przydatna w większym gronie. Co nie zmienia faktu, że za niską cenę "list miłosny" sprawi nam wiele radości w gronie rodzinnym :)

3 stycznia 2015

Nie ma chyba drugiej takiej gry, którą łączy w sobie małe rozmiary, bardzo niską cenę i świetną rozrywkę na długi czas. Tylko 8 rodzajów kart, ale nie ma tu dobrych i słabych - niektórzy nawet twierdzą, że rozpoczęcie gry z Księżniczką (karta o największej wartości) jest najgorszym z możliwych. Znakomita gra, jest tu ryzyko, dedukcja, mnóstwo śmiechu i chęć natychmiastowego rewanżu, szczególnie kiedy odpadniemy zanim zdążymy wykonać jakikolwiek ruchu. Szczerze polecam, w tej cenie aż żal nie mieć w swojej kolekcji.

3 stycznia 2015

16 kart, które starczyły u mnie na dobre 100 partii. Gra się nie nudzi mimo wszechobecnego minimalizmu, jest zabawna i świetnie się sprawdza przy piwku w pubie. Dobrze chodzi od 3 osób, najlepiej działa w 4. Na bgg są warianty do 8 osób jeśli ktoś kupi dwa egzemplarze Listów.

4 stycznia 2015

Gra ma doskonały stosunek jakości do ceny - przy takiej nie ma specjalnych obaw, że gra zabrana choćby na piwo się poplami, czy na jakimś wyjeździe zdarzy się wypadek, nie ma też problemu z jej spakowaniem. Zdecydowanie najlepiej działa w wariancie 4-osobowym, przy dwóch nas nie zachwycała. Regrywalność bardzo dobra, zresztą czas rozgrywki jest tak krótki, że często bywało kilka partii pod rząd.

21 stycznia 2015

Według mnie List Miłosny to dobra gra, ale średnia, takie 3 na 5. Pomijając oczywiste plusy, jak cena, rozmiar gry i subiektywne wrażenia estetyczne, gra nie sprawiła mi za dużo przyjemności. Jest bardziej losowa niż dedukcyjna (a w moim gronie bardzo lubimy optymalizować, działać strategicznie itp.), zwłaszcza, że można odpaść z gry nim wykonamy jakikolwiek ruch. Można powiedzieć, że czas pojedynczej rozgrywki powinien to kompensować, jednak sam fakt sprawia, że gra raczej mnie nie kusi.

24 stycznia 2015

Rewelacyjna gra! Za takie pieniądze daje tyle radosci! Na pewno jeszcze kupiec znajomym jako podarunek! Jestem ta gra zachwycony!

5 lutego 2015

Mimo niewielkich rozmiarów i strasznej losowości ta króciutka gra daje mnóstwo frajdy. Ultra krótki czas rozgrywki sprawia, że jest doskonałym fillerem. Wiele osób narzeka, ale dla mnie działa dobrze nawet na 2 osoby. W końcu przy większym składzie i tak summa summarum na końcu i tak zostaje, się we 2 osoby najczęściej na polu bitwy.

13 marca 2015

Cena odpowiednia do zawartości. Bardzo losowa i szybka gra, ale ma coś w sobie. :) Szkoda, że w koszulkach karty się nie mieszczą do pudełka.

9 kwietnia 2015

To niesamowite ile autorowi tej gry udało się wycisnąć z 16 kart. Dobre na 2 osoby, świene w 3 i 4. Mam już na koncie ponad 50 partii i jeszcze się nie znudziła. Za taką cenę trzeba kupić i wypróbować!

30 kwietnia 2015

Jeśli ktoś myśli, że to kolejna badziewna karcianka to jest w błędzie. Gra wymaga skupienia, bystrości i dobrze się rozgrywa praktycznie w każdą ilość osób. Najlepiej powyżej 3, ale nie jest to warunek konieczny. Jednym zdaniem: świetny "filler". Biorąc pod uwagę cenę gry to uważam, że jest to konieczna pozycja w kolekcji.

21 sierpnia 2015

Kieszonkowa gra z prostą mechaniką. Wykonanie słabe. Karty proszą się o koszulki. Natomiast zakoszulkowane karty nie wejdą w opakowanie od gry. Wielki minus za nędzne wydanie. Aczkolwiek cena dzięki temu jest korzystna. Grafiki akurat na plus, są urzekające. Mechanika ma wiele zgrzytów. Np. sytuacja gdy dobieramy na rękę Barona i Barona - sytuacja bez wyjścia. Ogólnie mówiąc to można spróbować bo jej zaletą jest minimalizm. Idealna na wykłady czy do pociągu ;)

10 lutego 2016

Bardzo fajna, szybka gra w znakomitej cenie. Łatwa do spakowania i dostarczająca sporo zabawy! Idealna do gry w dwie osoby jak i więcej. Zabieram ją ze sobą na każdy wyjazd.

19 lutego 2016

List Miłosny to szybka i lekka gra karciana, w której co prawda występuje eliminacja graczy, ale rozgrywka trwa na tyle krótko, że możliwy jest szybki rewanż. Masz jedną kartę na ręce, dobierasz drugą i decydujesz którą zagrać. Ot, cała mechanika. Nawet znajdzie się trochę (fakt, mało) miejsca na logikę i blef, ale to w końcu gra imprezowa do piwka :) Dobrze działa szczególnie na 4 osoby. Owszem, nie wszystkim podejdzie, ale za tę cenę można zaryzykować. Sam mam pozytywne wrażenia, choć nie sięgam po ten tytuł za często.

3 marca 2016

Gra bardzo prosta w swoich zasadach. Szybka. Dająca dużo radości. Najlepsza oczywiście w pełnym składzie, ale i w dwie osoby można się nieźle bawić. Obowiązkowo zabierana na wszystkie pikniki, wyjazdy i inne wojaże. Do grania w każdym miejscu na ziemi. Wszyscy w mojej rodzinie dobrze się bawią przy tej grze. A swego czasu mój kilkuletni syn zamiast czytanki na dobranoc chciał grać do trzech zwycięstw. Polecam wszystkim. Tania i fajna i nie wymaga myślenia. Jedynym minusem jest chyba to, że po kilkudziesięciu partiach może się trochę znudzić, ale przykurzy się trochę na półce i wraca z powrotem w łaski.

13 marca 2017

4/5 OCENA. List Miłosny - to gra imprezowa w której gracze, w liczbie od dwóch do czterech, wcielają się w absztyfikantów, konkurujących o względy księżniczki Anette. Gra jest ciekawa i emocjonująca. Dodatkowo przyciąga jej szybkość rozgrywki oraz niska cena. Jedynie grafika gry taka sobie. Jeśli potrzebujecie szybkiej gry imprezowej, nie chcecie wydawać na nią fortuny, macie zamiar pogłówkować i się pośmiać, możecie śmiało zakupić List Miłosny.