Łowcy Skarbów
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-6 |
Zalecany wiek | od 8 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Richard Garfield |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Tylko najodważniejsi poszukiwacze skarbów zapuszczają się w mroczną otchłań Jaskini Lawy, przedzierają się przez chaszcze Splątanej Dżungli, i ryzykują życiem między lodowymi szczytami Gór Mroźnych. Czy i ty należysz do nich?
Przygody zostały podzielone na pięć epizodów (rund). Na początku każdej rundy wszyscy gracze przygotowują się do wyprawy: otrzymują po 9 kart, z których wybierają po jednej, przekazując pozostałe 8 sąsiednim graczom. Z nowo otrzymanego zestawu 8 kart znowu zatrzymują sobie jedną i przekazują pozostałe 7 dalej. Czynność tę powtarzają, aż każdy z graczy będzie miał na ręce 9 wybranych w ten sposób kart. Teraz rozpoczyna się polowanie na skarby! Zdobądź jak najwięcej cennych klejnotów, magicznych zwojów i wartościowych. Jednak uważaj - wśród ukrytych skarbów znajdują się też bezwartościowe śmieci i przeklęte przedmioty!
Po pięciu rundach wygrywa osoba, która zgromadziła najwięcej najcenniejszych skarbów.
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Maksymilian Piech
Łowcy Skarbów jak to ładnie brzmi i na autorstwa dodatek samych twórców klasyki: Magic The Gathering. Szkoda tylko, że gra niestety zawodzi wiele osób. Ale po kolei. Czym jest gra Łowcy Skarbów ? Jest to gra na 2 do 6 osób, wiek powyżej 8 lat i czas rozgrywki ok. 40 minut. To tak w super skrócie. A teraz coś o grze. Jak dla mnie wykonanie i estetyka zawartości pudełka jest bardzo sympatyczna i profesjonalna. Gra ma rodzinne zasady i można sobie spokojnie wybrać jaka drogą chcemy dojść do zwycięstwa. Ale występuje tu zjawisko powtarzania się rund. Chciał, nie chciał niszczy to podstawy rozgrywki przygodowej. Ten brak powoduje że nawet samo wykonanie gdy nie jest w stanie zrekompensować jej słabego klimatu. Dla mnie gra w tej kategorii słaba, 3 na zachętę.
Jacek Malinowski
Gra typu draftowanie kart (czyli coś w stylu 7 Cudów). Podczas 5 rund gry gracze 5-krotnie draftują swoją rękę aby następnie z jej pomocą: - zdobyć jak najcenniejsze skarby czekające w trzech fantastycznych krainach - pokonać bandy goblinów próbujące podkraść zdobyte przez bohaterów w pocie czoła złoto - zdobyć potężne zwoje i artefakty, które pozwolą na uzyskanie dodatkowych bonusów pieniężnych Rozgrywka jest bardzo płynna i wywołuje uśmiech na twarzy (który niekiedy przeradza się w grymas wściekłości ;) ). Natomiast pozornie wesoły klimacik nie powinien zmylić planszówkowych wyjadaczy - jest tu naprawdę nad czym pomyśleć. Szczególnie w fazie draftowania kart. Dużo decyzji jest bardzo bolesnych i stawia przed graczami istne dylematy, którą kartę zatrzymać (bo chciałoby się np. trzy ;) ) a które puścić dalej. Urozmaicenie kart które można draftować (i nagród które można w każdej z pięciu rund zdobyć) z pewnością nie ułatwia zadania :) Zdecydowanie polecam tę lekką i niegłupią grę, z idealną - w stosunku do czasu gry - dawką kombinowania.