Luxor (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 8 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Autor | Rüdiger Dorn |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Wejdźcie do wspaniałej świątyni w Luksorze, poprowadźcie poszukiwaczy przygód do tajemniczych korytarzy świątyni i po drodze odkryjcie cenne skarby. Waszym celem jest komora grobowa faraona, ale już w drodze do niej możecie zebrać niezliczone skarby i skarabeusze posiadające tajemną moc.
Każdy gracz kieruje przy pomocy swoich kart 5-osobowym zespołem poszukiwaczy przygód. Ten, kto pierwszy wejdzie ze swoimi poszukiwaczami do komory grobowej, a w trakcie wyprawy zdobędzie jak najwięcej skarbów, otrzyma wiele punktów. Grę wygrywa ten gracz, który zbierze najwięcej punktów
Warto zobaczyć: | |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Propi
Indiana Jones jako źródło planszówkowej inspiracji niestety nie ma szczęścia do wybitnych gier. Luxor jest jednak bardzo przyjemnym wyjątkiem, który łączy w sobie prostotę zasad, elegancję mechaniki i nieco hazardu, dając ekscytującą zabawę nie tylko fanom słynnego archeologa. Głównym celem gry jest zbieranie artefaktów i łączenie ich w zestawy, czasem uzupełniane tabliczkami zastępującymi brakujący element. Jest tu również motyw wyścigu - gra kończy się gdy dwóch archeologów dotrze do grobowca w centralnej części planszy. Każdy z graczy zaczyna grę z dwoma meeplami, a na drodze dalszej eksploracji zdobędzie trzech kolejnych, co pięknie łączy się tu z mechanizmem poruszania, opartym na kartach. W ręce z pięciu kart do ruchu możemy wykorzystać dwie skrajne z nich, zaś nowe karty umieszczamy w środku ręki. Odpowiednie planowanie jest więc kluczowe, podobnie jak umiejętne poruszanie na zmianę kolejnymi poszukiwaczami przygód. Akcja jest wartka, niespodzianek po drodze wiele, a losowy rozkład artefaktów sprawia, że żadna gra nie jest taka sama. Luxor to przyjemny, rodzinny tytuł, mogący służyć niedzielnym graczom jako wprowadzenie do świata nowych gier, a starym wyjadaczom jako lekka odskocznia od móżdżących eurogier. Każdy czasem potrzebuje chwili wytchnienia, prawda?