Merchants and Marauders (edycja angielska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 13 lat |
Czas zabawy | ok. 120-180 minut |
Projektant | Kasper Aagaard, Christian Marcussen |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Zależność językowa | dużo tekstu - wszyscy gracze powinni znać język |
Opis
W grze Kupcy i Korsarze wcielasz się we wpływowego kupca lub bezwzględnego pirata przemierzających słoneczne Karaiby. Rozpoczynasz grę jako prosty kapitan z niewielkim stakiem. Jeżeli dobrze pokierujesz swoimi poczynaniami, wkrótce będziesz mógł stać się posiadaczem fregaty lub galeonu. Ba, może nawet uda Ci się zdobyć jeden z olbrzymich statków wojennych?
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: | Pasujące koszulki: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Kowal
Gra ocieka wręcz klimatem. Wspaniała mapa, figurki statków i skrzynie ze skarbami 3D sprawiają, że aż chce się zasiąść z butelką rumu i śpiewać szanty Arrrg... Wspaniała kilkugodzinna rozgrywka. Mechanika gry sprawia, że nawet tracąc swój statek podczas bitwy morskiej nie tracimy do końca szans na walkę o zwycięstwo.
Patrycjusz Konkol
Gra bardzo przyjemna - swego czasu miałem okazję ją wypożyczyć z pewnego sklepu i po weekendzie grania stwierdziłem, że musi znaleźć się na półce. Klimat w grze jest wyjątkowy - mechanika gry iście przygodowa w chwili, gdy stawiamy na życie pirata lub iście ekonomiczna, gdy wcielamy się w postać kupca. Oczywiście, w obu przypadkach czyhają na nas bądź okręty liniowe lub fregaty czterech nacji (trzeba uważać na pościgi) lub statki pirackie ostrzące szable na widok statku wypełnionego po brzegi ładunkiem. System misji, plotek oraz nagród (za naszą głowę!) dodatkowo podkręca klimat i nieraz wpływa na zmianę naszej decyzji odnośnie tego, kim chcemy być. Uwaga: gra w wersji angielskiej - polecam pobrać przetłumaczoną dokumentację ze strony polskiego dystrybutora - wówczas morskie smaczki z kart w j. angielskim nie stanowią aż tak dużego wyzwania. Druga uwaga: gra jest długa - w 2 osoby partia spokojnie może zająć 120-180 minut w zależności od obrotu spraw w karaibskim akwenie. Zasad jest sporo ale z punktu widzenia czasu, który poświęca się na grę jest to w pełni uzasadnione - to właśnie te detale czasem przesądzają o wyścigu po punkty chwały. Wraz z podstawką nabyłem też dodatek jednak z tą recenzją jeszcze chwilę się wstrzymam do czasu, aż ogram wszystkie moduły.
Zbigniew Oelke
Sid Meyers Pirates na planszy! Najlepsza gra o piratach jaka powstała. Jest tu wszystko pogłoski o ukrytych skarbach, misje od Gubernatora, plądrowanie statków, handel dobrami, najmowanie wyjątkowych załogantów, walka namorska. Wszystko to ubrane w nowoczesna mechanikę która przysparza wiele rozrywki, wiele decyzji i wspaniałej rozrywki.
Maksymilian Piech
OCENA 4/5 : Merchants & Marauders - to świetna gra przygodowa, niemniej jest to tytuł, do którego łatwo można się zrazić podczas pierwszych partii. Akcja w porcie pozwala na wykonanie wielu czynności, początkujący gracze pragnący dobrze przemyśleć wszystkie decyzje mogą więc znacząco spowolnić rozgrywkę i wydłużyć jej łączny czas, szczególnie gdy w rywalizacji biorą udział cztery osoby.