Neuroshima HEX (edycja 3.0)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-4
Zalecany wiek od 10 lat
Czas zabawy ok. 60-90 minut
Autor Michał Oracz
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: (wysyłka do 24 godzin)
Cena: 139,90 zł 139.90
ilość szt.
Zyskujesz 27 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 5
Wydawca: Portal Games
Kod produktu: 2817

Opis

Neuroshima HEX 3.0 to planszowa gra strategiczna rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie opanowanym przez mutantów i bezwględne maszyny Molocha. Każdy z graczy dowodzi jedną z armii, na którą składają się żetony jednostek, modułów i akcji, które wykłada się na heksagonalnej planszy pola bitwy.

Każda armia składa się z 35 żetonów, na które składają się żetony jednostek oraz akcji specjalnych. Jednostki wykłada się na planszę, na dowolnym polu nie zajętym przez inny żeton. Każda z nich ma oznaczenie informujące, czy jest jednostką strzelającą czy walczącą wręcz a także inicjatywę (o wartości od 0 do 3). Na żetonie znajdują się także symbole oznaczające z jaką siłą i w jakie kierunki atakuje. Niektóre jednostki mają zdolności specjalne, np. „Sieciarz” może zablokować działanie sąsiadującej jednostki, inne mogą atakować dwukrotnie, jeszcze inne mają zamontowany pancerz itp. Symboli jest niewiele, są czytelne i bardzo łatwo się w nich połapać – nie trzeba ich nawet specjalnie znać przed rozgrywką. Przykładowe żetony można zobaczyć w galerii poniżej.

Wśród żetonów występują żetony specjalne „Bitwa”, które można zagrać, aby rozpocząć walkę. Momenct rozstrzygania bitwy jest bardzo efektowny – wiele jednostek ginie, wykonując przed śmiercią jeszcze jeden, zabójczy atak. Dobre ustawienie jednostek i ich osłona oraz ochrona bazy są bardzo trudne, często więc posyła się jednostki w samobójcze misje, aby tylko zdjąć jeszcze jeden punkt z bazy przeciwnika.

Nowa edycja niesie wiele zmian. Są to:

Ilustracje: wszystkie żetony, plansza oraz okładka mają nowe ilustracje przygotowane specjalnie do tej edycji. Za projekt okładki odpowiada Piotr Cieśliński pracujący na co dzień nad okładkami książek dla wydawnictwa Fabryka Słów, projekt planszy przygotował Michał Oracz, a ilustracje na żetonach wykonał pracujący z nami od wielu lat Piotr Foksowicz oraz Invlove.

Znaczniki obrażeń: do Neuroshimy Hex wracają znane z pierwszej edycji znaczniki obrażeń sztabów. W zestawie znajdują się cztery znaczniki. Dla rozgrywek na większą ilość graczy na planszy pozostaje licznik obrażeń tak, jak w poprzedniej edycji.

Talia Hexogłówek: do Neuroshimy Hex dodaliśmy 55 kart z hexogłówkami zaprojektowanymi przez Michała Herdę, który od wielu lat zajmuje się projektowaniem podobnych łamigłówek. Dzięki tym 55 kartom możecie pobawić się w Neuroshimę nawet, gdy nie ma w okolicy przeciwnika!

Grube żetony: w nowym wydaniu żetony drukowane są na grubej tekturze (1.5 mm).

Nowe ikony: ikony na żetonach uległy minimalnej zmianie – mają dodany kolor oraz są wyraźniej zaznaczone na żetonach. Ponadto zmieniła się ikona wytrzymałości (dotąd zbyt podobna do ikony medyka, teraz zmieniła się w ikonę tarczki), usunięto z żetonów ikonę klepsydry, która nie wnosiła do gry istotnych informacji oraz zmieniła się ikona „Bomby” na żetonie Klauna, ponieważ po klaryfikacji reguły zbyt różni się od Bomby, czyli żetonu natychmiastowego.

Poszerzona instrukcja: nowe wydanie posiada nową instrukcję, która została zaktualizowana o wyjaśnienie wszystkich problemów, jakie przez lata były zgłaszane na forach internetowych.

Zmiany w regułach: nowa reguła zmniejszająca losowość dociągu, nowa reguła likwidująca pechowy dociąg oraz nowy tryb gry na 3 graczy. Oczywiście nowe reguły wraz z instrukcją będą udostępnione za darmo do pobrania na stronie Portal Games.

Karty referencyjne: do pudełka dodano cztery karty referencyjne – dla każdej z podstawowych armii w grze.

 


 

 

Zawartość pudełka:  
  • plansza
  • 140 żetonów (po 35 dla każdej z 4 armii)
  • instrukcja wraz z opisami armii i poradami taktycznymi

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (9)

16 stycznia 2015

Gra srticte konfrontacyjna. Jak ktoś szuka możliwości tłuczenia przeciwnika to tytuł w sam raz dla niego. Zasady gry są banalnie proste, ale sama rozgrywka przypomina troszkę szachy z dozą losowości (dociągane żetony). Gra zdecydowanie "easy to play, hard to master". Wersja 3.0 w stosunku do poprzedniej (2.5) posiada zauważalnie grubsze i solidniejsze żetony co na pewno przełoży się na ich trwałość i ułatwia "obsługę" gry. Gra zmusza do wysiłku umysłowego, każde posunięcie dobrze jest przemyśleć, bo czasami jeden błąd przeważa szalę nadchodzącej i nieuniknionej bitwy (a tych w trakcie jednej gry rozegramy kilka). Czas rozgrywki jest bardzo przyzwoity, mieści się poniżej godziny przy 2 graczach (tylko tak w ten tytuł gram). Satysfakcja z dobrze zagranego żetonu w końcówce partii - nic tego nie zastąpi i niemal zawsze jest dyskusja po grze "mogłem dać to tutaj, zagrać tamto to wtedy...". Świetny tytuł dla miłośników konfrontacji. Dla osób wrażliwych, obrażalskich nie polecam.

21 stycznia 2015

Przed zakupem warto spróbować wersji mobilnej gry, jednak jeżeli lubicie taktyczne gry konfrontacyjne, to nie sądzę, żeby ktoś się zbytnio zawiódł na Neuroshimie. Przy tej grze można spędzić naprawdę mnóstwo czasu, którego nie będziemy żałować. Turniejowe wsparcie wydawcy oraz liczne rozszerzenia sprawią, że nie tylko znajdziemy styl gry, który nam odpowiada, ale będzie mogli wprowadzić nasze taktyki w życie i pobawić się w duchu rywalizacji :) Biorąc pod uwagę rozgrywkę i wykonanie, gra jest na pewno warta swojej ceny.

22 lutego 2015

Niesamowita gra, którą można polecić w ciemno każdemu fanowi gier mocno konfrontacyjnych i taktycznych. Gra pomimo osadzenia w świecie post apokaliptycznym jest tak naprawdę mocno abstrakcyjna. Jej niewątpliwą zaletą są proste zasady które da się wytłumaczyć w 10 minut, połączone z olbrzymi możliwościami rozegrania partii, typ gry która wymaga ciągłego móżdżenia nad planszą. Easy to learn hard to master. Gra jest niesamowicie regrywalna, w podstawce mamy cztery armie, a oprócz tego wydawnictwo cały czas wydaje nowe armię, nie wspominając już o olbrzymiej ilości armii fanowskich typu print and play, jedno jest pewne, ta gra się nie nudzi :).

12 marca 2015

Postapokaliptyczna gra polskiego twórcy Michała Oracza, która z impetem weszła na rynek światowy i podniosła poziom polskich planszówek do nowej rangi. Gra strategiczna, ale zasady są proste do przyswojenia, a każda rozgrywka będzie tylko polepszała Nasze wykorzystanie poszczególnych jednostek. 4 podstawowe zestawy armijne zapewniają mnóstwo rozrywki. Wczoraj obchodziłem z bratem jubileusz - setną rozgrywkę! Edycja 3.0 dodatkowo daje Hexogłówki - łamigłówki pozwalające na rozgrywkę jednoosobową. Dodatkowo twórcy dodali małe karty ze spisem jednostek, której zdecydowanie brakowało w edycji 2.5, bo żeby zobaczyć żetony swojej armii trzeba było wertować instrukcję. Szkoda, że wydawnictwo nie dołączyło podstawek/uchwytów na żetony. Może w przyszłości. :) Uniwersalność tej gry i możliwość budowania własnych scenariuszy zafascynowała mnie i moich znajomych. :) I cena nie jest wysoka. Promujmy polskie planszówki i polskie jabłka. :P

4 maja 2015

Obok władcy pierścieni najlepsza gra konfrontacyjna. Po małych modyfikacjach zmniejszających losowość tytuł można rozgrywać dziesiątki razy. Spore gro dodatków też na plus. Jak komuś przypadają do gustu taktyczne konfrontacje to praktycznie w ciemno może kupować

30 grudnia 2015

Gra taktyczna osadzona w neuroshimowym świecie Ignacego Trzewiczka. Najlepiej gra się w 2 osoby, chociaż jest też grywalny tryb dla 3 i 4 osób, a nawet zagadki pozwalające ćwiczyć samemu. W pudełku otrzymujemy żetony dla czterech różnych ras, wraz ze znacznikami punktów oraz ściągami dla każdej rasy z poradami taktycznymi i opisem poszczególnych żetonów.

8 listopada 2016

Dobra, ciekawa gra dla dwóch osób. Easy to learn, hard to master. Świetna pozycja dla lubiących kombinować. Partia ogarniętych graczy trwa około 20-25 minut. Ogromna regrywalność, w szczególności przy uwzględnieniu dodatków.

18 kwietnia 2017

OCENA 5/5: Neuroshima HEX (edycja 3.0) - to gra wyjątkowa i bardzo specyficzna. Niesamowicie grywalna i dynamiczna się rozwijający. Do tej pory ukazało się mnóstwo dodatków i ponoć będą kolejne. Wydawnictwo Portal nie zwalnia i równolegle pracuje nad kilkoma projektami, co oznacza, że gra bez przerwy żyje i ma aktywną linię wydawniczą, co na obecnym rynku powszechne nie jest. Szczerze – warto posiadać tą grę na półce, chociażby dla samej satysfakcji zagrania go od czasu do czasu. Bo naprawdę warto.

1 maja 2017

OCENA 5/5: Neuroshima HEX (3.0) - Klimat nieustających zmagań ludzi, mutantów i maszyn odnajdzie w Neuroshimie HEX nie tylko osoba znająca postnuklearny świat gry fabularnej, do której ta planszówka nawiązuje. To bardzo dopracowany od strony mechanicznej i miodny tytuł. Czynnik losowy nie irytuje, gama możliwości nie pozostawia niedosytu, zaś zasady są bardzo łatwe do opanowania. Neuroshima HEX to bardzo dobra, godna polecenia gra dla tych, którzy szukają na planszy krwawych konfliktów zbrojnych, widzianych bezpośrednio z linii frontu bez zawracania sobie głowy warstwą ekonomiczną wojny. HEX to konflikty rozstrzygane taktyką i logicznym myśleniem, a nie turlaniem kostkami. Oryginalny pomysł, dobrze wyskalowany i niewiarygodnie wciągający. Rozgrywka jest szybka, dynamiczna i ciekawa. Gorąco polecam!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl