Port Royal (edycja angielska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-5 |
Zalecany wiek | od 8 lat |
Czas zabawy | poniżej 30 minut |
Projektant | Alexander Pfister |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Życie kwitnie w porcie miasta Port Royal, a każdy ma nadzieje na zrobienie interesu życia. Jednak zaryzykuj zbyt wiele, a twoje ładownie pozostaną puste. Pamiętaj, aby reinwestować zyski, tylko tak zdobędziesz przychylność Gubernatorów i Admirałów. Wynajmuj ludzi, którzy pomogą ci w realizacji upatrzonego celu. Zwiększaj swoje wpływy, a może pewnego dnia będziesz nawet w stanie wziąć udział w jednej z prestiżowych ekspedycji.
Port Royal to dynamiczna gra karciana, w której 2-5 graczy, będzie rekrutować załogi, brać udział w ekspedycjach i walczyć z piratami.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Damian
gramy w 2 osoby zazwyczaj i gra wydaje się być dobrym filerem , troche bardziej losowa niż zaginione miasta, ale wypełnia czas. Plus można zagrać w gronie do 5 osób
Artur
Szybka mała gra popularnego obecnie Alexandra Pfistera. Igramy ze szczęściem dociągając karty, które mają różne moce. Gra szybka i prosta raczej bez strategii, ale za to oferująca zabawę w czystej postaci. Warto zainteresować się także dodatkiem, który oferuje ciekawy tryb rozgrywki kooperacyjnej.
Propi
Krótki i przyjemny tytuł, który miał być uzupełnieniem wieczorów z "prawdziwymi" grami, a stał się nieoczekiwanym hitem wśród znajomych i rodziny. I jego popularność nie spada. Mechanicznie do zapamiętania są dwie rzeczy: jak przebiega kolejka (dobierasz karty aż powiesz STOP lub gra zrobi to za Ciebie i następnie wykorzystujesz jedną lub więcej z nich - kupując lub pobierając z niej pieniądze) i co oznaczają poszczególne postaci widoczne na kartach. Gdy tylko gracze złapią z grubsza koncept - zaczyna się hazard. Bo w istocie to sprawia, że gra jest tak koszmarnie uzależniająca. Dociąganie kolejnych kart licząc na rosnące korzyści czy powiększający się wachlarz możliwości, a gdy szczęście nie dopisze przeklinanie wszystkiego na czym świat stoi - to prawdziwa magia tej gry. Proporcje frajdy do rozmiaru gry i jej długości są tu bliskie ideału, a emocje szybują pod nieboskłonem nawet w kolejkach innych graczy, z których wszak również możemy czerpać korzyści. Bardzo kompaktowa i bardzo emocjonująca karcianka, która może - ale nie musi - stanowić wstęp do większych tytułów. Sama broni się bezproblemowo jako gra "dla graczy" i jako imprezówka z pazurem.