Pulsar 2849 (edycja polska)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Autor | Vladimír Suchý |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Jest rok 2849. Dokładnie 1000 lat po wielkiej gorączce złota wydobycie i transport surowców wkroczyły na zupełnie nowy poziom. Ludzkość ukończyła przełomowy projekt w postaci Gwiezdnego Lustra, dzięki któremu udało się zgromadzić ogromną moc pulsara i otworzyć pierwszy tunel czasoprzestrzenny. Ten moment zmieni ludzkość na zawsze…
Nowa era właśnie się rozpoczęła.
Pulsar 2849 to gra planszowa oparta na zarządzaniu kośćmi, utrzymana w klimacie science fiction. Uczestnicy eksplorują przestrzeń kosmiczną, rozbudowują flotę i rozwijają własne drzewo technologii poprzez tworzenie infrastruktury umożliwiającej transport energii z kolejnych pulsarów. Każdy z graczy dysponuje innymi możliwościami, a także indywidualnym celem, który stara się zrealizować.
Na czym to polega?
Główna mechanika gry opiera się o wybór odpowiednich kości i wykonywanie akcji z nimi związanych. W każdej turze los wskazuje, ile kości danego rodzaju pojawi się w grze. Uczestnicy kolejno decydują, z których kości chcą skorzystać; co ważne - wybór konkretnej wartości skutkuje przesunięciem się na torze kolejności w górę lub w dół. Tym samym gracze muszą stale dopasowywać swoją strategię do sytuacji na planszy, ale też analizować opłacalność poszczególnych ruchów.
Wybrane kości możemy wydawać na rozmaite akcje: rozbudowę floty, eksplorację kosmosu, wykorzystanie mocy pulsara i rozwijanie własnego drzewa technologii. Dzięki temu mimo elementu losowości, nie zostajemy bez możliwości ruchu - zawsze jest coś, co możemy zrobić, rozbudowując tym samym nasz plan.
Dlaczego pokochasz tę grę?
Pulsar 2849 w ciekawy sposób wykorzystuje element losowy - gracze każdorazowo muszą rozważyć, czy wzięcie danej kości jest rzeczywiście opłacalne. Podejmowanie decyzji podlega różnym zmiennym, przez co wymaga od graczy stałego skupienia i analizy sytuacji. Ponadto zmienny układ początkowy i duża liczba elementów sprawiają, że w grze mamy wiele dróg do zwycięstwa, a poszczególne partie są bardzo zróżnicowane. Jest to gra z kategorii tych cięższych, która zadowoli wytrawnych graczy i wciągnie ich na wiele godzin.
Zawartość pudełka: | Warto zobaczyć: |
|
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Oleksandr Parubets
Oprócz nie pobity tematy i różnorodności źródeł zwycięskich punktów , gra ma oryginalne niuanse, na przykład, ciekawy sposób równoważenia wartości za pomocą tzw. mediany. Ale główną zaletą tej gry jest dla mnie to ogromny wybór podczas startu układu: na partię można zmienić zestaw dostępnych technologii, cele, stronę pola, a także dodawać mini-drzewo technologii w postaci własnych tabletów.
Oleksandr Parubets
Ponownie świetnie zaprezentował się na trzech: podoba się tym, kto gra po raz pierwszy, i udowodnił, że świetnie wyważony. Końcowy wynik 185:183:180
Wojciech Wiśniewski
Niezła ta gra, całkiem ciekawa, ale nie porwała mnie. Nie odmówię kolejnej partii, bo grało się przyjemnie, nie mniej jednak nie polecam jej w ciemno. Solidna pozycja warta sprawdzenia.