Rój (Hive)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2 osoby
Zalecany wiek od 9 lat
Czas zabawy poniżej 30 minut
Projektant John Yianni
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla początkujących
Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: (wysyłka do 24 godzin)
Cena: 79,90 zł 79.90
ilość szt.
Zyskujesz 15 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4
Wydawca: G3

Opis

Rój jest logiczną grą dla 2 graczy w wieku od 9 lat. Celem gry jest otoczenie królowej przeciwnika. Każdy gracz ma 11 płytek przedstawiających 5 różnych owadów. Gracze wykonują swoje ruchy na zmianę. W swoim ruchu mogą albo dołożyć owada do roju, albo przesunąć jedną z wcześniej zagranych płytek.
Każda płytka posiada unikalny sposób poruszenia (jak w szachach) naśladujący ruch przedstawionego na niej owada. Na przykład, konik polny jest jedynym owadem potrafiącym przeskakiwać inne płytki.

Proste reguły i ogromna ilość dostępnych kombinacji sprawiają, że Rój jest prawdziwym wyzwaniem dla graczy ceniących sobie intelektualną rozrywkę. Gracze muszą wykazać się umiejętnościami strategicznego planowania, taktycznego myślenia i wyobraźni przestrzennej. Kluczem do zwycięstwa jest sprytne atakowanie królowej przeciwnika i pozostawienie wystarczających odwodów do obrony własnej.

 
Elegancka torba służąca do przechowywania płytek sprawia, że grę łatwo się przenosi i  przechowuje, a niewielkie rozmiary i brak planszy umożliwiają rozgrywkę praktycznie w każdym miejscu.
 
 
Rój został uznany przez MENSA za najlepszą grę umysłową 2006 roku!
 

 

Zawartość pudełka:

  • 22 bakelitowe płytki
  • 1 torba do przechowywania płytek
  • instrukcja

 

 

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (16)

16 października 2012

Bardzo fajna gra logiczna. Tematyka świetnie współgra z mechaniką - szczególnie podoba się dzieciakom. Sama rozgrywka dość móżgożerna i wymagająca - trochę w klimacie szachów. Mnie osobiście przeszkadza tylko brak jakiejś planszy i mała liczba robali (choć dodatki trochę to naprawiają).

10 grudnia 2012

"Rój" to sympatyczna gra strategiczna dla dwóch osób, porównywana tu i ówdzie do szachów bez planszy. Każdy z owadów ma swój specyficzny styl poruszania się. Dodatek komar - moim zdaniem obowiązkowy. Taktyki warto się nauczyć w internecie w walkach ze schematycznym komputerem. Kiedy już będziemy zawsze wygrywać, pozostaną rozgrywki we dwoje w domu. Wykonanie super. Bakelitowe, niezniszczalne płytki, woreczek do spakowania i na dobrą sprawę grę można zabrać wszędzie ze sobą. Nawet do miejsc gdzie grozi jej zalanie, zapiaszczenie i inne sponiewieranie. Jest po prostu niezniszczalna. Gra się sprawdza, choć przeciwnicy muszą być równorzędni. Nowicjusz praktycznie nie ma szans z wyjadaczem. Z kolei przy dwóch wyrównanych przeciwnikach dość często dochodzi do nierozegranych, czyli remisowych partii. Dopóki ktoś nie popełni błędu naprawdę trudno o zwycięstwo. Podsumowując - "Rój" nie zrobił furory w domu, choć jest dobry na wakacje, bo łatwo go wszędzie zabrać. Po kilku rozgrywkach ma się jednak ochotę na coś innego.

13 maja 2013

Chyba można stwierdzić, że to już klasyka gier abstrakcyjnych. Rój czerpie z tradycji szachowej, choć obywa bez szachownicy. Każdy heks to "owad" o różnych możliwościach ruchu i działaniu - pasikonik przeskakuje nad innymi heksami, mrówka biega wokół roju, żuk włazi na inne owady blokując je itd. Celem jest otoczenie królowej przeciwnika. Do gry potrzebujemy tylko płaskiego kawałka powierzchni. Choć nie jestem fanem tego typu gier ( bo za często w nie przegrywam) Rój oceniam bardzo wysoko. Proste zasady , głęboka taktyczna rozgrywka, doskonałe wykonanie i nieskończona regrywalność to niewątpliwe zalety tej pozycji. Zasłużona nagroda MENSY. Warto od razu kupić dwa dodatki czyli biedronkę i komara - dodają jeszcze więcej taktycznych możliwości. Ostatni argument za ? Moja dziewczyna lubi w to grać....;-)

19 maja 2013

Lekka w zasadach a dająca naprawdę sporo możliwości taktycznych gra. używając swoich insektów musisz otoczyć królową przeciwnika i uprzedzic przeciwnika. Dwa dodatki, które można dokupić mogę jeszcze urozmaicić rozgrywkę. Gra w sam raz na krótsze rozgrywki w 2 osoby. Ponieważ nie ma losowości prawdopodobnie można znaleźć najlepzą strategię, ale konia z rzędem temu kto tego dokona. W skali 1-5 Grywalność 4+, Złożoność 2, Losowość brak, interakcja 4, cena do jakości 3+, ogólnie 4+

10 czerwca 2013

Genialna gra logiczna! Proste reguły, wiele strategii i możliwości, regrywalność nieskończenie wysoka. Solidne wykonanie, świetny worek do przechowywania płytek pozwala nosić Rój zawsze przy sobie np. w plecaku. Jak dla mnie szachy XXI wieku!

7 października 2014

Gra logiczna naprawdę bliska ideałowi. Przy prostych zasadach, daje całkiem niezłe możliwości strategiczne, do tego gra jest dość dynamiczna i potrafi być szybka. Widać natomiast, że niejednokrotnie inicjatywa bardzo ułatwia grę stronie bardziej agresywnej, mimo tego, chwila nieuwagi potrafi zmienić bieg gry. Bardzo solidne kafle dodają grze uroku i nie czuć tutaj w ogóle budżetowości. Dostajemy porządnie wykonaną abstrakcyjną grę logiczną, która jest na pewno w ścisłej czołówce pośród licznej konkurencji.

17 stycznia 2015

Rój jak na grę logiczną posiada względnie skomplikowane zasady. Powiedzmy – na poziomie szachów. Każdego można nauczyć gry w szachy. Niekoniecznie wygrywania. Szachy i Rój łączy coś więcej – w obu piony mają unikalne możliwości ruchu, w obu chodzi o takie ustawienie pionów na planszy, by zamrozić ruchy najważniejszej i najsłabszej figury przeciwnika. Obie są symetryczne – gracze dysponują takim samym zestawem figur. Jednak czas przeznaczony na jedną partię tzw. Królewskiej Gry można przeznaczyć na co najmniej 3 w których będziemy przesuwali owady po... bezplanszowiu. Rój planszy nie posiada. Tworzy się ona podczas samej gry – właściwie tworzy się hybryda, takie piono-plansze, przy czym planszą nazwiemy otoczenie pionów. :) Niekonwencjonalność – z pewnością to słowo nieźle pasuje do gry Jana Yanni\'ego. Pominę opis reguł – są proste i zgrabne. Ruchy zwierzaków (owadów i stawonogów – w roju znajdziemy pająki) są intuicyjne – dzięki niezłemu skojarzeniu ich właściwości mobilnych z typem owada. Bardzo łatwo znaleźć gdzieś w internecie niezłe tłumaczenie zasad. Instrukcja znajdująca się w pudełku z grą również nie nastręcza problemów. Przejdę do wykonania i odczuć. A jakość komponentów jakie stanowią poważną część masy pudełka jest wysoka. Bakelitowe, ciężkie piony są przyjemne w dotyku (właściwie część radości z gry to obcowanie z tym tworzywem) i wydają wspaniały dźwięk przy stuknięciu. Do przenoszeniu zestawu producent zaimplementował zapinaną na suwak torebkę. Niezłe to rozwiązanie, chociaż zawsze mam wątpliwość czy się biedactwa w czymś takim nie poobtłukują (nie słyszałem, żeby coś takiego kiedykolwiek się stało). Jedno jest pewne – można grać wszędzie i na wszystkim. Partie są krótki i przyjemne. Niektóre kończą się o włos, w innych wcześnie zdobyta przewaga w inicjatywie donoszona jest do końca i przeciwnik przegrał już kilka ruchów przed końcem. I tu pojawia się problem. Bo ostatnia z opisanych sytuacji najczęściej zdarza się graczowi rozpoczynającemu. Niestety, ze względu na brak reguły ograniczającej przewagę rozpoczynającego (w Przez Pustynię czy Tzaarze – istnieją) i dość małą liczbę ruchów przypadającą na partię (przewaga się nie rozmywa w morzu tur) trudniej jest wygrać jeśli jest się drugim. Zawsze jednak można rozegrać dwie partie (lub cztery) w ramach swoistego turnieju. Zainteresowanym polecam internetowe implementacje (java) Roju dostępne między innymi na oficjalnej stronie wydawnictwa Gen 4 Two Games. Świetnie przybliżają charakter rozgrywki, a bot z jakim będziemy toczyć boje początkowo jest niezłym wyzwaniem.

7 lutego 2015

Gra logiczna z totalnie abstrakcyjnym tematem. Zacząć rozgrywkę jest bardzo prosto gdyż zasady są bardzo łatwo, ale to gra zdecydowanie z gatunku easy to learn, hard to master. Nie bez powodu jest porównywalna do szachów. Pod płaszczykiem sympatycznych owadów kryję się wymagająca ciągłego planowania i myślenia gra.

26 lutego 2015

Idealna gra na 15-minutową w przerwę w innych aktywnościach. Problemem jest to, że trzeba miec przeciwnika na podobnym poziomie zaawansowania inaczeja albo nas zmiecie, albo my zmieciemy jego. Mimo to, gra daje dużo frajdy i uczenie się jej i znajdowania ciekawych metod rozgrania partii daje dużo frajdy. Szczerze polecam jak ktoś lubi szybko, ale i dość mocno pogłówkować przy grze.

17 marca 2015

Rój to trochę takie krótkie szachy, gra logiczno-abstrakcyjna. Proste zasady, różne możliwości ruchu poszczególnymi 'figurami'/owadami i próba osaczenia (odpowiednik szach-mat) królowej ulu przeciwnika. Dziewczyna niestety nie jest fanką, ale z kumplem często wyciągamy na stół. Dużo myślenia i kombinowania. Czas gry to gdzieś koło 15 minut. Polecam!

1 maja 2015

Prosta, fajnie pomyślana gra logiczna. Łatwa do nauczenia, trudna do opanowania, ale daje radość gry praktycznie w każdej partii. Świetnie wykonane kamyczki i woreczek na grę pozwalają ją zabrać i zagrać niemal wszędzie (nawet na plaży). Do gry można kupić tanie dodatki, szybko się nie znudzi.

30 czerwca 2015

musze dopisać, że mieliśmy tą grę na wczasach i rozegraliśmy ze 100 partii... Polecam

30 grudnia 2015

Gra osadzona w świecie owadów może nieźle zwieść przypadkowego przechodnia;). Pod płaszczykiem zabawy pająkami (i nie tylko) kryje się niezwykle ciekawa gra strategiczna dla graczy w każdym wieku. Aby wygrać należy otoczyć pszczołę przeciwnika, do czego potrzebne jest planowanie przynajmniej kilka ruchów w przód. W pudełku otrzymujemy woreczek na elementy, dzięki czemu łatwo zabrać grę ze sobą w dowolne miejsce

13 lutego 2016

Rozgrywka Roju nieco przypomina szachy, choć jest znacznie szybsza i prowadzona na teoretycznie nieograniczonej planszy, na którą kolejne figury wprowadzane są stopniowo. Zasady proste, ruchy owadów w grze trochę przypominają te w naturze. Bardzo udana gra, ale preferuję wersję kieszonkową Roju -- faktycznie bardziej mobilną i równie dobrze wykonaną, do tego tańszą i od razu z dwoma dodatkami.

3 marca 2016

Bardzo fajna gra. Kupowałem ją z myślą, że dzieciaki będą miały zajęcie na wakacjach i... ja miałem bardzo przyjemne zajęcie na wakacjach. Gra jest zaskakująca pod wieloma względami. Po pierwsze trzeba sporo myśleć. Po drugie każda rozgrywka jest inna, choć taktyki zmieniają się nieznacznie. Po ente gra jest dla każdego. Dziecko, dorosły, kobieta, mężczyzna wszyscy dobrze się bawią. Zasady są bardzo proste. Trzeba tylko zapamiętać ruchy poszczególnych robaczków. Co ciekawe dzieci szybciej zapamiętały ruchy niż ja. Co jeszcze ciekawsze, gra służyła nie tylko do grania, ale młodsze dzieci zrobiły sobie zabawę z tymi robakami. Dużą zaletą jest wykonanie i rozmiary. Świetne, bakelitowe płytki schowane w okrągły woreczek(?) świetnie się sprawdzają w każdych warunkach. Dobrze jest dokupić także dodatki : komar (bardzo przydatny) i biedronka (rzadziej wykorzystywany, ale niekiedy może pomóc).

1 maja 2017

OCENA 4/5 : Rój - jest dla osób lubiących dwuosobowe gry logiczne. Na pewno takie osoby nie mogą przejść obojętnie obok Hive. Oryginalne wykonanie, proste zasady, krótki czas gry i naprawdę wiele możliwości – to najważniejsze atuty tego produktu. Nie jest to może tytuł tak złożony, bo zafascynować i pochłonąć człowieka w pełni, jak szachy lub go, niemniej do tego tytułu chętnie i regularnie się powraca. Cena nie jest wyjątkowo niska, ale biorąc pod uwagę jakość wykonania, jak najbardziej uczciwa.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl