Taj Mahal (edycja 2018)
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 3-5 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 90-120 minut |
Autor | Reiner Knizia |
Wydanie | angielskie |
Instrukcja | angielska |
Złożoność | dla początkujących |
Zależność językowa | brak tekstu |
Opis
Na początku XVIII wieku, władza w Indiach jest rozdzielana na nowo. Trwające 200 lat panowanie Wielkich Mogołów dobiega końca. Najpotężniejsi książęta i przywódcy duchowi dostali szansę przejęcia władzy na subkontynencie indyjskim. Dzięki swojej przemyślanej strategii gracze przejmują kontrolę nad kolejnymi terenami północno-zachodnich Indii. Miasto za miastem, prowincja za prowincją. Zwycięży ten, kto wybuduje najwspanialsze pałace i będzie najsilniejszy na koniec gry.
Plansza przedstawia 12 indyjskich prowincji. Gracze jednokrotnie odwiedzą każdą z nich. Podczas swojej wizyty spróbują przy pomocy posiadanych kart, zdobyć jak najwięcej władzy w danej prowincji. Każda wizyta składa się z kilku rund. W każdej z rund można zagrać 1 lub 2 karty albo wycofać się. Jeśli gracz wycofuje się z prowincji, porównuje karty, które wyłożył podczas tej wizyty z kartami zagranymi przez przeciwników. Gracz zwycięża w tym obszarze wpływów, w którym posiada więcej symboli niż jego przeciwnicy. Dzięki temu może osiągnąć jeden z poniższych celów:
- przejmuje władzę w prowincji (symbolizowane przez słonie). Dzięki temu gracz powiększa swój potencjał gospodarczy.
- zyskuje wpływ na ważne urzędy (np. wezyra lub mnicha), oraz przejmuje poszczególne miasta, których strefy wpływów mogą rozciągać się na prowincje graniczne.
W każdej prowincji gracze mogą zdobyć punkty wpływu na oba powyższe sposoby. Po odwiedzeniu wszystkich dwunastu prowincji zwycięża gracz, który posiada najwięcej punktów wpływu.
Edycja 2018 to odświeżona edycja Z-mana w całkowicie nowej szacie graficznej i z nowymi komponentami.
Warto zobaczyć: | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.