Tajniacy (Codenames)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-8
Zalecany wiek od 14 lat
Czas zabawy poniżej 30 minut
Autor Vlaada Chvátil
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla początkujących
Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: (wysyłka do 24 godzin)
Cena: 57,90 zł 57.90
quantity szt.
Zyskujesz 11 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.2
Wydawca: Wydawnictwo Rebel

Opis

Dwie drużyny, którym przewodzi dwóch Szefów Wywiadu, próbują jak najszybciej nawiązać kontakt ze wszystkimi swoimi agentami. Problem leży w tym, że Szef Wywiadu może podawać swojej drużynie tylko jedno hasło na turę, którym powiąże ze sobą kilka widocznych dla wszystkich kryptonimów. Drużyna musi domyśleć się, który z prezentowanych kryptonimów należy do agentów ich drużyny, omijając cudzych agentów. Ale uwaga! Jeden z kryptonimów należy do zabójcy...

Hasła są wieloznaczne, skojarzenia również – owocuje to rozgrywką pełną śmiechu i emocji. Szefowie Wywiadów mogą co prawda komunikować się ze swoja drużyną, używając tylko jednego skojarzenia na turę, ale drużyna może dyskutować do woli, wspólnie decydując, które hasła pokaże swojemu Szefowi. Szef Wywiadu nie może się niczym zdradzić i przez cały czas musi zachować kamienną twarz, co nie jest takie łatwe! Zwłaszcza gdy po pierwszych prawidłowych domysłach, drużyna zaczyna zbaczać na niebezpieczne wody...

 

Dlaczego pokochasz tę grę?

Nie bez powodu Tajniacy podbili serca graczy na największych targach gier planszowych w Essen 2015!

  • Dzięki zmiennym układom kart na stole (400 haseł), wielu kartom kluczy (40), które mogą być rozpatrywane na cztery sposoby, każda rozrywka jest inna i stanowi nowe wyzwanie dla wszystkich graczy. Sprawia to, że w Tajniaków można grać nieustannie przez godzinę i dłużej, bez zmęczenia czy znużenia rozgrywką.
  • Dwie dostępne role - Szefa i człownka drużyny - to inne zadania, inne wymagania. Obie są bardzo satysfakcjonujące.
  • Łączenie losowych słów skojarzeniami, które drużyna ma odgadnać, jest niezłą gimnastyką umysłową i zmusza do szukania haseł, które w kreatywny sposób zainspirują drużynę.
  • Do gry zaprosić można większą niż zazwyczaj liczbę graczy, co sprawia, że gra świetnie sprawdza się na imprezach.

 

 


 

 Zawartość pudełka: Warto zobaczyć: Pasujące koszulki
  • 16 kafelków agentów w dwóch kolorach
  • 1 kafelek podwójnego agenta
  • 7 kafelków niewinnych obserwatorów
  • 1 kafelek zabójcy
  • 40 kart kluczy
  • 1 instrukcja
  • 1 podstawka
  • 1 klepsydra
  • 200 kart z 400 kryptonimami

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (9)

28 stycznia 2016

Najlepsza gra imprezowa w jaką grałem. Nie przepadam za grami, gdzie trzeba robić z siebie głupka, a tutaj można zagrać od 4 osób w naprawdę fajne kombinowanie. I wszyscy chcą jeszcze. Świetny zakup.

2 lutego 2016

Kto by się spodziewał, że coś tak prostego może być tak genialne? :) Świetna gra - najczęściej gram w składzie 4-osobowym i jest świetnie. Wiadomo, że jak to w imprezówkach im więcej tym lepiej, ale w Tajniakach już 4 osoby wystarczą do świetnej zabawy. I dodatkowo ta regrywalność... w żadnej innej grze takiej nie znajdziemy.

16 lutego 2016

Bardzo sympatyczna gra dla całej rodziny. Wymaga ruszenia szarymi komórkami i dostarcza sporo satysfakcji. Ma proste zasady, ale rozgrywka jest ciekawa. Polecam bardziej na spokojny wieczór lub popołudnie w gronie znajomych niż na większe imprezy. Czasem może doskwierać losowość przy wyborze 3 haseł do opisania, ale gra się fajnie.

10 marca 2016

Super gra, super zabawa. Czas przy niej mija blyskawicznie. Od miesiaca to nasza ulubiona gra imprezowa. Mozna sie bawic w malym gronie (4 osoby) ale sprawdza sie tez w wiekszych grupach. Ilosc hasel i ukladow agentow sprawia, ze gra sie nie nudzi i rozgrywki sie nie powtarzaja. Polecam wszystkim

8 sierpnia 2016

Nie mogę przekonać się do tej gry. Polskie wydanie daje trochę mniej możliwości- są w nim słowa, które bardzo ograniczają wieloznaczność skojarzeń (w przeciwieństwie do wersji angielskiej). Plusy tej gry to prostota zasad, ilość osób, która może jednocześnie zagrać i to, że zagrać można naprawdę w wielu miejscach. Mimo to, ja fanką nie jestem i jeśli mam wybierać, to prędzej polecę Mamy Szpiega w kategorii gier imprezowych.

16 stycznia 2017

Bardzo dobra gra imprezowa. Najlepiej działa na co najmniej 4 osoby. Wiele haseł i kart rozwiązań zapobiegnie szybkiemu znudzeniu się gry lub całkiem to uniemożliwi.

5 lutego 2017

Nr 1 wśród gier imprezowych na BGG mówi samo za siebie. Dla mnie to taki dużo lepszy i ciekawszy Dixit :) Ale trzeba mieć minimum 4 osoby, żeby sensownie grać. Pozycja obowiązkowa wśród gier imprezowych, idealna na spotkania rodzinne i parkowe.

1 maja 2017

Genialna w swojej prostocie gra słowna. Zasady można wytłumaczyć w kilka chwil, a przy tym wydaje się, że pomysły na skojarzenia nigdy się nie skończą (pomijając te momenty, kiedy naprawdę są potrzebne ;). Gra daje sporo satysfakcji, a najzabawniejszych momentów można doświadczyć zarówno w gronie przyjaciół jak i przypadkowych osób.

24 czerwca 2017

O tej grze powiedziane zostało już wszystko - prosta a zarazem zmuszająca do myślenia, zdobywca wielu nagród. Nieodłączny element każdej imprezy, w moim przypadku najlepiej sprawdza się od 6 osób gdzie pojawia się element negocjacyjny po stronie odgadującej skojarzenia. Polecam!

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl