Terraformacja Marsa

Podstawowe informacje

Liczba graczy 1-5
Zalecany wiek od 10 lat
Czas zabawy ok. 90-120 minut
Projektant Jacob Fryxelius
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla średnio-zaawansowanych
Dostępność: Przedsprzedaż
Wysyłka w: (wysyłka - sierpień)
Cena: 129,90 zł 144,90 zł 129.90
quantity szt.
Zyskujesz 25 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 4.86
Wydawca: Wydawnictwo Rebel

Opis

"Obwieszczenie o terraformacji:

Rząd Ziemi został powołany w 2174 roku i od samego początku, przez niemal półtora wieku, nieustannie dążył do osiągnięcia globalnej jedności i pokoju. Naszą misją było stać się uniwersalnym dla całej ludzkości narzędziem kształtowania lepszego jutra.

Ziemia jest przeludniona, a jej zasoby się kurczą. Dziś stoimy przed wyborem: cofnąć się cywilizacyjnie albo ruszyć w przestrzeń kosmiczną i znaleźć dla naszej rasy nowy dom. W związku z tym nasz kurs jest jasny – musimy zmienić Marsa w zdatną do życia planetę.

Terraformacja Marsa to przedsięwzięcie tak wielkie, że wymagać będzie wspólnego wysiłku całej ludzkości. W tym celu Rząd Ziemi powoła Komitet Terraformacji i wprowadzi globalny podatek. Wszystkie korporacje i przedsiębiorstwa, które udzielą nam swojej pomocy, zostaną przez Komitet hojnie wynagrodzone. Wierzymy, że wybrane przez nas środki i metody zaowocują w przyszłości nowym domem dla naszych potomków. Dziękujemy wszystkim za uwagę!"

– Levi Uken, rzecznik Rządu Światowego, 16 stycznia 2315 roku

 

Ludzkość rozpoczęła ekspansję w Układzie Słonecznym. Na Marsie założono już kilka niewielkich kolonii. Ich mieszkańcy są odgrodzeni od naturalnego środowiska straszliwie zimnej, suchej i niemal pozbawionej atmosfery planety.

Zwiększenie odsetka imigracji z Ziemi wymaga terraformacji Marsa, czyli dostosowania jego środowiska, aby ludzie mogli w nim przeżyć bez sprzętu ochronnego i aby zminimalizować śmiertelność w wyniku drobnych wypadków. W związku z tym Rząd Ziemi zdecydował się wesprzeć każdą organizację, która przyczyni się do tego wiekopomnego dzieła.

Hojne dofinansowanie przyciąga gigantyczne korporacje, które pragną zwiększyć swój udział w rynku i stać się najbardziej wpływowymi podmiotami realizującymi projekt terraformacji. Ujarzmienie Czerwonej Planety to dla wielu szansa na oszałamiający sukces.

 

Na czym to polega?

W Terraformacji Marsa gracz obejmie kontrolę nad jedną z korporacji i jako jej zarząd będzie kupować i zagrywać karty opisujące różne projekty inwestycyjne. Zazwyczaj projekty będą bezpośrednio lub pośrednio przyczyniać się do procesu terraformacji, mogą też jednak być przedsięwzięciami biznesowymi innego rodzaju.

Aby wygrać, gracz musi osiągnąć wysoki Współczynnik Terraformacji (WT) i zdobyć dużo Punktów Zwycięstwa (PZ). WT gracza wzrasta za każdym razem, kiedy podniesie on jeden ze Wskaźników Globalnych (Temperaturę, poziom Tlenu lub liczbę Oceanów). Od WT zależy podstawowy dochód gracza, a także jego podstawowy wynik.

W miarę przebiegu procesu terraformacji gracze będą mogli realizować coraz większą liczbę projektów. Dodatkowe PZ można zdobyć za wszystko, co przyczyni się do zwiększenia panowania ludzkości nad Układem Słonecznym, na przykład za zakładanie miast, budowę infrastruktury lub ochronę środowiska.

 

Czas odmierza się w Pokoleniach.

  • Gracze rozpoczynają każde Pokolenie od fazy kolejności,
  • następnie przechodzą do fazy badań naukowych, podczas której zdobywają nowe karty.
  • W fazie akcji gracze wykonują kolejno po 1 albo 2 akcje. Gracze odbywają swoje tury do momentu, aż wszyscy spasują.
  • W fazie produkcji gracze produkują Zasoby (zgodnie z poziomami produkcji zaznaczonymi na swoich planszach) i otrzymują dochód wynikający z WT.

 

Na głównej planszy znajdują się tory: Temperatury, poziomu Tlenu, Współczynników Terraformacji i Pokoleń. W trakcie rozgrywki na mapie powierzchni planety gracze będą umieszczać kafelki Oceanu, Zieleni i Miasta. Na planszy znajduje się również lista podstawowych projektów dostępnych dla wszystkich graczy, a także tytuły i nagrody, o które gracze mogą rywalizować.

Gra dobiegnie końca, gdy na Marsie będzie dostatecznie dużo Tlenu, aby móc nim oddychać (14%), dostatecznie dużo oceanów, aby wytworzyć pogodę przypominającą ziemską (9), i gdy temperatura będzie znacznie wyższa od 0˚C (+8˚C). Wtedy życie na Marsie, choć dalekie od komfortowego, stanie się możliwe!

Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie mieć najwięcej PZ. Na PZ gracza składają się jego: WT, kafelki na planszy, zdobyte nagrody, uzyskane tytuły, a także PZ z zagranych kart.

 


 

Co inni sądzą o tym produkcie? (8)

7 października 2016

Prosty pomysł z zagrywaniem kart wykonany w świetny sposób. Różnorodność kart, korporacji a co za tym idzie rozgrywek jest jak na euro-grę ogromna. Po pierwszej partii miałem mieszane uczucia, ale z każdą kolejną co raz bardziej się do tej gry przekonałem.

9 października 2016

Bardzo ciekawa gra na rozwój technologi i zbieranie punktów. Grałem 2 razy solo i podoba mi się możliwość kombinowania z różnymi strategiami i wynajdywania kombosów różnych kar. Podoba mi się też klimat kosmosu i Terraformacji Marsa - aż zacząłęm sobie czytać w wikipedii o czerwonej planecie :D Widać, że dużo technologii na kartach, jest zgodnych z tym co naukowcy hipotetycznie wymyślili należałoby zrobić, że na marsie się dało żyć :)

16 października 2016

Dla mnie to gra numer 1 w 2016r. Za mna 5 rozgrywek i chcę wiecej. Ulubione zamki burgundii poszly w odstawkę. Fakt ze inforamaca na pudełku o 2h rozgrywki jest mocno naciagana to czas przy tej grze biegnie bardzo szybko. Bardzo polecam. W tej cenie to trzeba brac bo angielska wersje o 100zl drozsza.

8 marca 2017

Bardzo klimatyczna gra. Wszystkie karty maja unikalne grafiki, i co więcej wszystkie karty maj sens (jakieś nanoboty, mikroby, upadek asteroidy...) Da sie naprawdę wczuć w grę. To sprawia ze 3h poświęcone na rozgrywkę mijają szybko. Poziom trudności jest średni. Jedyny mankament to korporacje-one wymuszają określony styl gry-np inwestycja w kopalnie, bądź tylko w tereny zielone, Ale dla wprawnych graczy to działa tylko na plus. Jedyna uwaga do komponentów. Kostki lakierowane-ladne, ale kilka mi sie juz w woreczku zrysowało(nie bardzo-ale lepiej już nie będzie to wyglądać). Ale w porównaniu z drewnem to jednak żywsze kolory. Planszetki gracza-poważnie się zastanawiam nad zakupem organizerów. Gdyby wypraska była tutaj taka sama jak choćby w SCYTHE (gruba perforowana tektura naklejona na planszetkę gracza)i cała gra kosztowałaby ze 20z więcej to i tak uważam ze byłoby warto. Ale te niedogodności kompletnie nie wpływają na moja ocenę gry. Gorąco polecam zakup.

12 marca 2017

OCENA 5/5 : Terraformacja Marsa - to solidne, intelektualnie wymagające euro z przemyślaną mechaniką i wyczuwalnym klimatem, które w dodatku zyskuje z każdą kolejną partią, kiedy lepiej poznajemy dostępne karty projektów i dostrzegamy możliwe zależności pomiędzy nimi, Terraformacja Marsa to świetny produkt. Jedyny większy mankament to dość archaiczna oprawa wizualna, natomiast od strony mechaniki i atmosfery mamy do czynienia z grą klasy światowej. Dla tych co wolą szczegóły i konkrety to : plusy: -pomimo długiego czasu rozgrywki nie nudzi się i nie męczy, -wciągająca i wymagająca, -ma wyczuwalny „naukowy” klimat, -masa kombinowania związanego z synergiami kart projektów. Minusy: -raczej nie dla niedzielnych graczy, -archaiczna oprawa graficzna. Dla mnie gra bardzo fajna, wy ocenicie sam,i a ocenę stawiam taką jak wyżej.

21 marca 2017

Gra trochę zbyt przehypowana. Mimo wszystko ciekawe rozwinięcie w sumie karcianki. Można pokombinować na tyle, że jest ciekawie, ale na szczęście jeszcze nie na tyle aby czuć się zmęczonym. Grałem na razie tylko na zasadach podstawowych, ale bawiłem się całkiem nieźle. Inną sprawą jest wykonanie. To po prostu jest karygodne.

7 kwietnia 2017

Bardzo dobra gra, jedyny minus- długość rozgrywki. Jeśli komuś to nie przeszkadza, sama satysfakcja z gry rekompensuje resztę.

13 czerwca 2017

8+/10 (jak pojawią się dodatki to pewnie będzie 9 :) ) Kupiłem grę dzień po polskiej premierze i w zasadzie w ciemno. Widziałem jakieś zagraniczne gameplaye, widziałem tą "brzydotę" ale mimo tego, coś mnie w niej przyciągało. Niczym czarna dziura. Im więcej recenzji widziałem, tym siła ta była większa. Zacznę od wad: - wypraska - po rozpakowaniu była delikatnie naderwana w miejscu gdzie leży główna plansza - dotyczy to pierwszej edycji, w drugiej wypraska została trochę zmieniona - kolorowe kosteczki zasobów - złoto, srebro, brąz - niby to fajne, bo i kolorem i wielkością pokazują ilość posiadanego surowca ale... farbka powolutku zaczyna odchodzić - mam nadzieję, że ktoś kiedyś wymyśli coś bardziej solidnego - główna plansza - surowa, mało kolorowa, trochę odstrasza swoim widokiem - ale... to w końcu Mars, tu nie ma być kolorowo i radośnie jak w Alchemikach :) - mimo, iż zasady gry są proste, to instrukcja napisana trochę chaotycznie i nie po kolei A teraz plusy :D - mechanika - skalowalność - regrywalność - czasami dość mocne "móżdżenie" nad tym czy wziąć jedną kartę za 30 punktów, czy 3 za 9, czy iść w ekonomię, czy terraforming - klimat marsa :) - rywalizacja i wyścig z czasem - ogrom kart do dyspozycji To czym mnie gra potrafi zaskoczyć to fakt, że ekonomia nie zawsze jest drogą do zwycięstwa. Terraforming? A gdzie tam. Masz grzyby, bakterie to Ci wystarczy, aby wygrać. Jak ? No cóż, trochę szczęścia w dociągu kart i combo gotowe :) Dla zainteresowanych, na niektórych grafikach kart (jak i w samej instrukcji) znajdują się członkowie rodziny twórcy gry - Jacoba Fryxeliusa :)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl