Wojownicy podziemi (Dungeon Fighter)

Podstawowe informacje

Liczba graczy 1-6
Zalecany wiek od 10 lat
Czas zabawy ok. 30-60 minut
Projektant Aureliano Buonfino, Lorenzo Silva Lorenzo, Tucci Sorrentino
Cena: 134,90 zł 134.90
ilość szt.
Zyskujesz 26 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 5
Wydawca: Lucrum Games

Opis

WIELKA DRAKA W ŚLISKIEJ PIWNICY

Czasy prawdziwych herosów są już dawno za nami. Bezzębni szarlatani oraz astmatyczni zbóje bez szkoły wypełzli na umęczony świat i mydląc oczy ludziom historyjkami o bohaterstwie, uwalniali podstępnie naiwniaków od ich ciężko zarobionego złota. Gdy te niepokojące wieści dotarły do uszu króla, ten zapłonął gniewem i niemal rozbił swoje klejnoty (koronne) o posadzkę wielkiej sali tronowej. Taka żenująca deheroizacja krainy była nie do zaakceptowania!! Inni władcy zabiliby go śmiechem!

W głowie monarchy zrodził się chytry plan. Posłał swoich zaufanych zwiadowców w poszukiwaniu najbardziej przerażających lochów w królestwie. Następnie pochwycił wszystkich samozwańczych bohaterów i w małych grupach wtrącił do podziemi. Tam, pośród przerażających potworów i grozy wijącej się w ciemności mogą dowieść swej wartości, lub zginąć marnie i przemienić się w zapleśniałe truchło użyźniające pokłady śluzowatych grzybów.

Być może cię to zaskoczy, ale TY jesteś właśnie jednym z tych, pożal się Boże, „bohaterów”.

TA-DAAAM! Zatem, walcz dzielny junaku … lub użyźniaj.

KOSTKĄ! DOBIJEMY GO KOSTKĄ!

Jedna z najzabawniejszych gier planszowych nareszcie po polsku! Z podkrętki, tyłem, z zamkniętymi oczami czy z podskoku? Rzucasz się na potwory i rzucasz w nie kośćmi! Wszystko zależy z czym walczymy, gdzie walczymy i czego użyjemy żeby zwiększyć skuteczność!

Na czym to polega?

Grupa chojraków próbuje przejść przez podziemia, pokonać potwory i przy tym obłowić się w złoto. Aby ubić napotkanego potwora bohaterowie muszą zadać mu cios… kostkami. Rzut do tarczy polega na tym, że najpierw trzeba uderzyć kością w stół przed rozłożoną na nim tarczą, ale tak by po rzucie zatrzymała się na tarczy. Potwór otrzymuje cios o wartości wskazanej na tarczy. W przypadku gdy kostka wyląduje poza tarczą albo w którejś dziurze, walczący bohater otrzymuje ciosy.

Gracze początkowo rzucają kolorowymi kostkami i decydują między sobą, który z nich użyje danej kostki. To ma związek ze zdolnościami bohaterów. Dla przykładu jeśli Khonan użyje niebieskiej kostki zada potworowi dodatkowe 2 obrażenia. Jeśli z tej kostki skorzysta Randalf, w przypadku niepowodzenia będzie mógł rzucić ponownie. Co postanowią gracze? Jak zmaksymalizują swoje zdolności w danej sytuacji?

Zdolność związana z kolorem kostki może być użyta tylko w przypadku gdy na kości wypadnie symbol zdolności bohatera (50% szans). Trudności pojawiają się gdy trzeba pokonać potwora ze specjalną zdolnością. Żabołaka dla przykładu można uderzyć z podskoku – rzucając kości musicie mieć nogi w powietrzu. Inaczej mu nie podskoczycie!

Będziecie musieli użyć przeróżnych technik walki. Ciosu z czoła, z obrotu, walki lewą ręką, z pięści, a nawet z… nosa! Gdy bohaterowie zużyją kostki, a potwór nadal będzie żył, mogą użyć białych bonusowych kostek lub całą grupą przyjąć ciosy od potwora i odzyskać kolorowe kostki. Albo po kolei będą ginąć!

Na końcu każdej komnaty w podziemiach bohaterowie mogą wstąpić do handlarza. Do kupienia broń, tarcze i zbroje czy eliksiry. Mogą też próbować wylizać się z ran i dokupić nowe kości. To wszystko się bardzo przyda, bo im dalej w loch tym potwory bardziej wymagające.

W ostatniej komnacie czeka na Was Władca Podziemi. Wątpię byście przeżyli, ale nagroda jest spora, więc szaleńców nie braknie! Gra oferuje 3 poziomy trudności. Już najłatwiejszy jest na tyle wymagający, że na początek prawdopodobnie dojdziecie najdalej do trzeciej komnaty.

To co? Wchodzicie? Wy? Nie bądźcie śmieszni! Nie dacie rady! :)

  Warto zobaczyć: Pasujące koszulki

Co inni sądzą o tym produkcie? (1)

22 października 2015

Fenomenalna zabawa. Gra naprawdę dostarcza mnóstwa pozytywnych emocji. Co ciekawe początkowo miałem obawy do tego typu rozgrywki, ale okazało się, że Dungeon Fighter/Wojownicy Podziemi naprawdę działa, a do tego sprawdza się zarówno wśród wyjadaczy jak i osób kompletnie nie obeznanych z planszówkami. Mechanicznie chodzi tutaj o rzucanie kostkami, ale innowacja pojawia się w postaci celu, w którego trafienie determinuje nasz sukces w większym stopniu niż same ścianki na kostkach. Zarówno przeciwnicy jak i "bohaterowie" są utrzymani w humorystycznej konwencji, co świetnie współgra z mechaniką, nie zmienia to jednak faktu, że gra do najprostszych kooperacji nie należy. Dla mnie Dungeon Fighter to strzał w dziesiątkę :)