Adrenalina
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 3-5 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Filip Neduk |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla początkujących |
Opis
Adrenalina to planszowy odpowiednik komputerowych strzelanin, w którym trup ściele się gęsto, a martwi zawodnicy błyskawicznie wracają do gry, by mścić się na swoich oprawcach!
W Adrenalinie każdy gracz wciela się w jedną z pięciu postaci:
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
i ma za zadanie zebrać jak najwięcej punktów. Punkty otrzymujemy za pierwsze trafienie nieuszkodzonego przeciwnika, za zadanie największej ilości obrażeń oraz za najwięcej strzałów kończących żywota.
Podczas swojej tury każdy z graczy ma dodyspozycji dwie akcje. Można dowolnie je łączyć, można też wykonać dwa razy tę samą:
- ruch - przesuwamy postać o maksymalnie trzy pola w jednym z czterech kierunków,
- podniesienie przedmiotu - (wykonywane w połączeniu z ruchem) umożliwia powiększenie arsenału (możemy nosić przy sobie 3 różne giwery), uzupełnienie amunicji, albo dobranie karty umiejętności,
- atak - wręcz, bądź na dystans - deklarujemy, którą z posiadanych broni będziemy atakować, wyznaczamy cel (można strzelać zza rogu, nie wystawiając się pod lufę oponenta) i kładziemy żetony obrażeń w naszym kolorze na torze uszkodzeń atakowanego - żadnych rzutów kostką! Wraz z otrzymywaniem obrażeń wzrasta współczynnik adrenaliny - ranny gracz staje się szybszy i może wykonywać więcej akcji niż zdrowa jednostka.
Jeśli naszym atakiem wykończyliśmy przeciwnika - żetony obrażeń zapełniły całkowicie jego tor uszkodzeń - kładziemy na nim czaszkę - zabicie go po raz kolejny przyniesie mniej punktów (po śmierci gracze wracają do gry całkowicie wyleczeni - zupełnie jak w komputerowych strzelankach).
Na końcu tury możemy przeładować magazynki posiadaną amunicją. Następnie kolejny gracz zaczyna łowy.
Gra kończy się w momencie osiągnięcia odgórnie ustalonego limitu "fragów" - po ukatrupieniu się wzajemnie konkretną ilość razy. Podliczamy punkty zebrane za krzywdzenie wrogów i wyłaniamy zwycięzcę!
Adrenalina to soczysta, dynamiczna gra taktyczna gdzie trwa nieustanna walka na śmierć i życie, a interakcja między graczami z tury na turę staje się coraz bardziej zaciekła. Mnogość i zróżnicowanie uzbrojenia oraz dwustronna plansza zapewniają wiele godzin ekscytującej zabawy!
Uwaga! Do każdego egzemplarza gry dodajemy darmową kartę promocyjną - Piła Łańcuchowa - aż do wyczerpania zapasu! |
Warto zobaczyć: | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Maksymilian Piech
OCENA 4/5: Adrenalina - ogólnie jest to dla mnie całkiem przyjemną gra. Co prawda nie taką, jaką wszyscy reklamują, tylko zupełnie inną. Nadal jednak wszystko w niej dobrze działa i można pograć. Raz na jakiś czas, kiedy jest się w odpowiednim nastroju. Trzeba tylko wiedzieć, na co się człowiek pisze.
Dawid Lisicki
Dla mnie najciekawsze przeniesienie FPSa na planszę. Warunek jest jeden (zresztą powtarzany w wielu recenzjach) - trzeba dać się ponieść klimatowi gry i faktycznie grać tak jak byśmy grali w strzelankę, niestety można grać w nią również jako w zimnego eurosa i wtedy przyjemności jest już dużo mniej.
Jacek Izydorski
Quake na planszy! Czyli strzelanka w starym stylu, z akcją w bliżej nie określonej bazie kosmicznej, gdzie bronie i amunicja spadają z nieba, miejsca jest mało, a każdy chce zabić każdego. Temat i klimat oddany jest wzorcowo - biegamy po planszy, zbieramy giwery i naboje, żeby możliwie efektywnie strzelać do innych. Reguły są naprawdę proste - do wyboru jest jedna, z raptem trzech możliwych akcji. Ale dzięki temu mamy naprawdę wiele możliwości i kombinacji. Plansza jest ciasna, więc szybko można się przedostać w pożądane miejsce by ustrzelić kogo trzeba. Fenomenalna jest interakcja, niby bez przerwy ganiamy się i tłuczemy, ale gra jest tak pomyślana, by nie dało się skupić i uwziąć na kimś bardziej, a komuś odpuścić. To się po prostu nie opłaca. Nie występują też bolące problemy, takie jak bicie lidera czy kingmaking.
Oleksandr Parubets
Gra zachwyca oryginalnym procesem i nieoczekiwane gatunek strzelanka z euro-planowania i liczenia punktów. Normalnie toczy się od trzech osób, czym więcej graczy , tym epickiej 8/10
Wojciech Wiśniewski
Imprezówka dla geeków! Człowiek dostaje kulkę od współgracza i mu dziękuje, bo dzięki temu załącza mu się tytułowa adrenalina i może wykonywać lepsze wersje swoich akcji. Naprawdę niebanalna gra, przy której można i pokombinować, i solidnie się pośmiać. Zwłaszcza, jeśli poczyta się opisy postaci w instrukcji :)