Exoplanets
Podstawowe informacje
Liczba graczy | 2-4 |
Zalecany wiek | od 12 lat |
Czas zabawy | ok. 30-60 minut |
Projektant | Przemysław Świerczyński |
Wydanie | polskie |
Instrukcja | polska |
Złożoność | dla średnio-zaawansowanych |
Opis
Gra Exoplanets to dynamiczna gra dla 2-4 osób, w której celem gracza jest stworzenie systemu planetarnego w odległej galaktyce. Najciekawszym aspektem gry jest to, że by w nią grać nie jest wymagana wiedza z dziedziny astronomii! Gra została tak skonstruowana, by wprowadzić graczy w arkana ciał niebieskich w wesoły i niezbyt poważny sposób.
W grze, gracze kierują procesem tworzenia systemu planetarnego. Będą oni podejmować decyzję odnośnie położenia planet, zdobytych drobin (zasobów), ich użycia. Ukoronowaniem gry jest utworzenie i kierowanie życiem na swoich nowopowstałych planetach. Podczas tworzenia swoich ciał niebieskich, gracze będą otrzymywać kafelki przestrzeni kosmicznej, które mają wpływ na rozwój planet, co można wykorzystać na swoją korzyść lub niekorzyść innych.
Warto zobaczyć: | |
Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.
Grzegorz Pliszczyński
Gra ma bardzo fajną tematykę. Zdecydowanie przyjemniej gra się na dedykowanej macie, niż na gołym stole (niestety obecnie maty są trudno dostępne). Gra jest lekka, przyjemna. Jest trochę główkowania. Zaskakująco krótka. Minimum negatywnej interakcji. Chyba najtrafniejsze będzie zaklasyfikowanie jej do gier ekonomicznych. W zestawie znajdziecie instrukcje oraz karty pomocy w trzech językach (polski, angielski, niemiecki). Wykonanie oceniam na 4+. Drobne elementy ciężko wychodziły z wyprasek.
Andrzej Żuk
Niestety dla mnie rozczarowanie. Nie żeby była to słaba gra, ale wyszło jakoś tak nijako. Bardzo fajne założenia, ciekawa tematyka, która nawet jakoś została oddana w mechanice. Świetne wykonanie i prostota zasad. Wszystko jakby na tak, a przecież nie chce się do gry wracać. Gra minęła, policzyliśmy wyniki, spakowaliśmy i ... nic. Brak emocji, brak dyskusji nad grą. Ot przyszło, poszło. Może to kwestia tego, że zależności między graczami minimalne. Każdy sobie coś robi, nawet nie bardzo trzeba uważać na przeciwników. Gdy przyjdą odpowiednie kafelki można im trochę zaszkodzić, ale bez przesady. Nie żebym był fanem negatywnej interakcji, ale w tej grze wszystko toczy się obok siebie. Oczywiście innym może się gra spodobać, więc warto spróbować.