Wyspa Skye

Podstawowe informacje

Liczba graczy 2-5
Zalecany wiek od 8 lat
Czas zabawy ok. 30-60 minut
Projektant Andreas Pelikan, Alexander Pfister
Wydanie polskie
Instrukcja polska
Złożoność dla początkujących
Dostępność: w magazynie
Wysyłka w: (wysyłka do 24 godzin)
Cena: 89,90 zł 89.90
ilość szt.
Zyskujesz 17 pkt [?]
dodaj do przechowalni
Oceń produkt w skali 1-5: 0
Wydawca: Lacerta
Kod produktu: 6102

Opis

Miękki piasek na plażach, łagodne wzgórza i potężne łańcuchy górskie. Tak - ten wspanialy krajobraz może oczarować każdego. Niech ten sielankowy obraz jednak cię nie zmyli. Setki lat temu był to teren, na którym aż pięć klanów walczyło o dominację. Każdy z nich zawzięcie walczył o przejęcie każdego, nawet najmniejszego skrawka ziemi, jednoczesnie próbując sprzedać tereny o małej użyteczności.

Walcz o dominację nad Wyspą Skye. Król może być tylko jeden! Zostanie nim ten spośród Lairdów, którego klan podbije najwięcej terytoriów i wykaże się sprytem w handlu. Każda kolejna rozgrywka będzie zupełnie inna, niż poprzednie.

 


 

Zawartość pudełka: Warto zobaczyć:  
  • 1 plansza
  • 16 żetonow punktacji
  • 78 żetonow terenu
  • 1 worek
  • 5 znaczników punktacji
  • 6 żetonów odrzucenia
  • 6 parawanów
  • 1 znacznik rund
  • 1 żeton gracza rozpoczynającego
  • 73 monety
  • 1 instrukcja
 

 

Polecamy również:

Co inni sądzą o tym produkcie? (3)

23 lutego 2017

Trochę takie Carcassone 2.0. Licytacja oraz różne punktowania dla poszczególnych rund dodały sporo wigoru tej trochę już oklepanej mechanice. Jestem bardzo ciekaw dodatków, może kiedyś wyjdą?

9 września 2017

Ciekawa alternatywa dla Carcassonne. Wyspa Skye cechuje się dużą regrywalnością, wynikającą ze zmienneych warunków punktowania. Element licytacyjny sprawia, że gra najlepiej działa od 3+ graczy.

20 października 2017

Nie wiem o co chodzi z tymi porównaniami z Carcassonne. Podobne są tu jedynie kafelki i łączenie (niewymagane) terenów. Gra jest bez porównania ambitniejsza niż Carcassonne. W jednym zdaniu - jest genialna w swej prostocie. Tworzą ją dwa pomysły: 1. Zmienna punktacja: w każdej rozgrywce losowo wybieramy 2 z 16 kafelków punktujących. Wybieramy nie tylko ich rodzaje, ale także kolejność w jakiej będą punktowały. Oznacza to, że wartość poszczególnych kafelków i znajdujących się na nich symboli jest w każdej grze totalnie różna i trzeba ją zawsze na nowo szacować (a to stanowi serce gry). 2. Ustalanie cen (tzw. licytacja): w każdej rundzie ciągniemy losowo trzy kafelki i w tajemnicy przed pozostałymi graczami ustalamy ich ceny. Później mamy możliwość je sprzedać. Te, które się nie sprzedadzą, musimy kupić sami. Jeżeli damy za niską cenę - dajemy współgraczom łatwą okazję wzbogacenia się. Jeżeli damy za wysoką - sami będziemy musieli je kupić. Ot, banalna symulacja wolnego rynku. Działa to wszystko znakomicie, głębia w tej prostej grze jest zaskakująca. Nawet nie wiem, z czym ją porównać. Może z większymi grami Knizii (Taj Mahal?). W kategorii gier do 5 osób, poniżej 1 h trudno znaleźć coś równie ambitnego i niepowtarzalnego.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl